Kestävät kaupungit ja yhteisöt

Uutisia ja artikkeleita, joiden kategoria on Kestävät kaupungit ja yhteisöt

Uutishuoneen etusivulle

Yksi Vaasan yliopiston pitkäjänteisimmistä kestävän kehityksen hankkeista liittyy kestävien yhteisöjen ja kaupunkien rakentamiseen yhteistyössä eri toimijoiden kanssa. Yhteistyö jatkuu vahvana Vaasan kaupungin sekä useiden alueellisten kansalaisjärjestöjen ja muiden toimijoiden kanssa. Kaupunki- ja aluekehitykseen liittyviä kysymyksiä käsitellään erityisesti aluetieteen ja muiden hallintotieteiden tutkimuksessa ja koulutuksessa sekä tuotantotalouden ja markkinoinnin oppiaineissa, joilla on pitkä historia vihreän kehityksen hankkeissa Vaasan seudulla.

YK:n kestävän kehityksen tavoitteet

Ihmiskunta on suurten haasteiden edessä oman toimintansa seurauksena. Haasteisiin tarttuu YK:n kestävän kehityksen ohjelma Agenda 2030, jolla on kova tavoite: kääntää globaali kehitys uralle, jossa ihmisten hyvinvointi ja ihmisoikeudet, taloudellinen vauraus ja yhteiskuntien vakaus turvataan ympäristön kannalta kestävällä tavalla. Näiden haasteiden ratkaisemiseksi teemme töitä myös Vaasan yliopistossa. Klikkaamalla alla olevia ikoneja pääset tutustumaan esimerkkeihin kestävyystyöstämme.