

Markkinoinnin ja asiakasymmärryksen merkitys kasvavat jatkuvasti markkinoiden muuttuessa yhä nopeammin. Markkinointi tarjoaa valmiudet liiketoiminnan asiakaslähtöiseen johtamiseen, muuttuvien markkinoiden mukana pysymiseen ja liiketoiminnan vastuulliseen kehittämiseen. Tämän takia markkinoija onkin yrityksissä haluttu resurssi. Markkinoinnin johtamisen maisteriohjelmassa markkinoinnin osaamistasi syvennetään ja haastetaan ajankohtaisista näkökulmista. Pääset tutustumaan niin yritysten kohtaamiin todellisiin markkinoinnin haasteisiin kuin tuoreimpiin teoreettisiin työkaluihin näiden ongelmien ratkaisussa.
Markkinoinnin maisteriohjelman opintojaksoilla keskitytään markkinoinnin strategiseen johtamiseen ja sitä tukeviin prosesseihin. Opinnoissa perehdyt esimerkiksi innovaatioiden ja brändien johtamiseen, kulttuurisiin kulutusympäristöihin sekä digitaalisen liiketoiminnan johtamiseen. Kursseilla opit, miten markkinamurrokset, kuten vastuullisuus ja digitaalisuus, tulee huomioida asiakaskokemuksen johtamisessa, ja miten markkinointi vastaa murrosten tuomiin haasteisiin.
Markkinoinnin työtehtävissä painottuu kyky tehdä yhteistyötä niin yrityksen sisäisten kuin ulkoisten sidosryhmien kanssa. Tämän vuoksi maisteriohjelmaan on suunniteltu erityisiä profiilikokonaisuuksia, joiden avulla voit kehittää omaa osaamistasi tietyillä liiketoiminnan osa-alueilla ja saada kokemusta monialaisesta tiimityöskentelystä.
Profiilikokonaisuudet ovat:
Markkinoinnin opintojaksoilla sovelletaan luontevasti digitaalisia ja lähiopetukseen perustuvia opetusmenetelmiä. Opintojaksot ovat vahvasti työelämälähtöisiä: esimerkiksi profiilikokonaisuuksiin kuuluvilla projektikursseilla ratkotaan yritysten liiketoiminnan haasteita asiakaslähtöisen ymmärryksen näkökulmasta.
Markkinoinnin johtamisen maisteriohjelman suoritettuasi osaat:
Markkinoinnin maisteriohjelman opinnot kehittävät myös erilaisia työelämävalmiuksia, kuten ideointikykyä, ryhmätyötaitoja, esiintymistaitoja, analytiikkataitoja ja kirjallisia taitoja, joiden avulla voi esittää perusteltuja liiketoiminnan kehitysehdotuksia. Markkinoinnin opinnot kehittävät valmiuksiasi toimia erilaisissa liiketoiminnan asiantuntija- ja johtotehtävissä esimerkiksi tuote-, asiakkuus- viestintä-, brändi- tai markkinatasolla.
Lisätietoja ohjelmasta ja tarkat valintaperusteet näet Opintopolku.fi-palvelusta.
Hakijapalvelut auttavat hakukelpoisuuteen, hakuaikaan, valintaperusteisiin, pääsykokeisiin ja valinnan tuloksiin, opiskelupaikan vastaanottamiseen, opintojen aloittamiseen ja yliopistoon kirjoittautumiseen liittyvissä kysymyksissä.
Opintoneuvonnasta voit kysyä lisää tutkinnon sisällöistä, opetusjärjestelyistä ja esimerkiksi aiempien opintojen hyväksilukemisesta.