Nainen istuu kirjastossa ja katsoo kaukaisuuteen

Liiketoiminnan kehittämisen maisteriohjelma, KTM (Kokkola)

Miksi valita Vaasan yliopiston kauppatieteet

Menestyväksi bisnesosaajaksi

Liiketoimintaosaamiselle on yhteiskunnassa alati kasvava kysyntä. Koulutusohjelmaamme on kehitetty yrityselämän asiantuntijoiden kanssa vahvasti liike-elämän tarpeita vastaavaksi.

Ole kansainvälisesti kilpailukykyinen

Meillä kohtaat opiskelijoita ja opettajia eri puolilta maailmaa. Voit lähteä maailmalle ja jopa opiskella tuplatutkinnon ulkomaisessa yliopistossa.

Suomen palkituinta koulutusta

Meillä on Suomen palkituin yliopistotason koulutus kauppatieteissä ja olemme yksi Suomen suurimmista kauppatieteellisen alan toimijoista. Saat todistetusti asiantuntevaa ja laadukasta opetusta ja ohjausta.

Työelämään valmis talousmaailman asiantuntija

people in the library

Liiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen teemakokonaisuudessa käsitellään aivan uuden liiketoiminnan tai jo olemassa olevan liiketoiminnan kehittämistä. Lähtökohtana on tuote- tai palveluinnovaatio.

Liiketoiminnan kehittämisen maisteriohjelman kolme keskeistä teemaa ovat:

• Liiketoiminnan johtaminen ja kehittäminen
  • Henkilöstöjohtaminen
  • Vastuullinen organisaatio ja hallinto

Opintojaksoilla käsitellään muun muassa toimintaympäristön ja oman toiminnan tutkimista (mm. tiedon hankinta ja analysointi), innovatiivisuuden ja innovaatioiden johtamista, sekä uusien tuotteiden ja palveluiden liiketoiminnallistamisen käynnistämiseen liittyviä juridisia kysymyksiä.

Henkilöstöjohtamisen teema-alueella käsitellään henkilöstöstrategiaa kiinteänä osana yritysten liiketoimintastrategiaa ja tarkastelun kohteena ovat muun muassa henkilöstövoimavarojen joustavuuden ja pysyvyyden välisten jännitteiden hallinta, osaamisen uudistamisen ja kehittämisen vaihtoehdot sekä henkilöstöjohtamisen vastuullisuus.

Vastuullinen organisaatio ja hallinto teema-alueessa korostetaan hyvän liiketavan sekä oikeudellisten normien noudattamisen merkitystä. Vastuullisen liiketoiminnan tarkoitus on saavuttaa taloudellista menestystä tavoilla, jotka kunnioittavat eettisiä arvoja ja ottavat huomioon ihmiset, yhteisöt sekä luonnon ja ympäristön. Vastuunkantoa säädellään yhä yksityiskohtaisemmin niin kansallisesti kuin kansainvälisestikin ja yritysten kykyä toimia säädösten puitteissa seurataan viranomaistoiminnan ohella tehokkaasti nykyään myös sosiaalisessa mediassa. Juridinen vastuu yrityksen toiminnan oikeellisuudesta muodostaa perustan sekä taloudelliselle että sosiaaliselle, mutta lisäksi myös ekologiselle vastuulle.

Liiketoiminnan kehittämisen maisteriohjelmassa huomioidaan erityisesti aikuisten, työelämässä olevien opiskelijoiden tarpeet. Maisteriohjelma on kolmivuotinen, ja se on suunniteltu siten, että kahtena ensimmäisenä vuonna suoritetaan kurssit ja kolmantena vuonna toteutetaan Pro gradu -tutkielma. Tutkinnon voi suorittaa myös kahdessa vuodessa.

Opintokokonaisuuksien toteutuksessa käytetään tehokkaasti digitaalista oppimisympäristöä ja nojataan verkkopedagogiikkaan. Ensimmäisenä kevätlukukautena järjestetään läsnäoloa vaativia lähijaksoja, mutta tutkinnon edetessä opetus on monimuoto-opetusta painottavaa. Lähijaksot toteutetaan kuukausittain järjestettävinä kaksipäiväisinä seminaareina, joissa keskiössä on tiedon prosessointi ja soveltaminen sekä vertaisoppiminen erilaisten ryhmä- ja yhteistyömenetelmien tuella.

Seuraava haku ohjelmaan on korkeakoulujen syksyn 2023 yhteishaussa. Hakua ei järjestetä joka vuosi.

Hae ohjelmaan

Haku Liiketoiminnan kehittämisen maisteriohjelmaan on 4. - 14.9. 2023. Lisätietoja ohjelmasta ja tarkat valintaperusteet näet Opintopolku.fi-palvelusta.

Hakijapalvelut auttavat hakukelpoisuuteen, hakuaikaan, valintaperusteisiin, pääsykokeisiin ja valinnan tuloksiin, opiskelupaikan vastaanottamiseen, opintojen aloittamiseen ja yliopistoon kirjoittautumiseen liittyvissä kysymyksissä.

Puhelin

029 449 8005

Opintoneuvonnasta voit kysyä lisää tutkinnon sisällöistä, opetusjärjestelyistä ja esimerkiksi aiempien opintojen hyväksilukemisesta.

Puhelin

029 449 8162