Älyverkon ja joustavien energiaresurssien tutkimusympäristö SGFER

Euroopan aluekehitysrahasto EAKR
Vipuvoimaa EU:lta
SGFER-hankekokonaisuuden tavoitteina on: VEBIC SmartGrid-ympäristön mikroverkkojen tutkimusta, testausta, konseptointia ja niiden kaupallistamisen nopeuttamista tukevan PHIL1- laitteistokokonaisuuden toteuttaminen ja käyttöönotto, PAC - laiteympäristön päivittäminen ja VEBIC SmartGrid-laboratorion palvelukonseptin kehittäminen.

Hankekokonaisuudessa kehitettävä mikroverkkokokonaisuus mahdollistaa älyverkkojen suojalaitteiden ja uusiutuvan energiatuotannon / akkuvarastojen tehoelektronisten suuntaaja- / liityntälaitteiden toimintojen vuorovaikutuksen tutkimuksen niiden yhteensopivuuden ja luotettavan toiminnan kannalta.

SGFER-hankekokonaisuus lisää yhteistyömahdollisuuksia, kehittää osaamista ja yhteiskehittämistä VEBIC SmartGrid-laboratorion ja yritysten kanssa, tehostaa suoraan kohderyhmään kuuluvien yritysten tki-prosessia ja nopeuttaa uusien tuotteiden kaupallistamista. Hankkeen tuotokset lisäävät VEBIC SmartGrid-laboratorion kiinnostavuutta kansainvälisissä korkeakoulu- ja tutkimuslaboratorioverkostoissa.

Älyverkon ja joustavien energiaresurssien tutkimusympäristö (SGFER) + investointihanke

Kesto:  01.10.2020-31.05.2022
Rahoittaja: EAKR /Pohjanmaan liitto
Muut rahoittajat: Vaasan yliopisto