CleanShip - Sustainable Business through Clean Ship Technologies

Business Finland logo
Vaasan yliopiston johdolla on rakentumassa merkittävä tutkimuskonsortio, joka innovoi yhdessä tiekarttaa kohti vähäpäästöistä merenkulkua ja vähäpäästöisesti toimivia työkoneita. Konsortion tavoitteena on lisäksi kehittää polttoainejoustavia teknologioita ja arvioida niiden vaikutuksia toimialojen koko arvoketjuun.

Konsortioon kuuluvat Vaasan yliopisto, Aalto-yliopisto, Tampereen teknillinen yliopisto, Åbo Akademi, Wärtsilä, AGCO Power sekä muita yritys- ja tutkimuskumppaneita. Business Finlandin rahoittamassa CleanShip-valmisteluhankkeessa tavoitellaan yhteistyössä toteutettavaa tutkimus- ja innovointihanketta ”Clean Propulsion Technologies”, joka toteutuessaan alkaa vuonna 2021.

Projektin nimi: CleanShip - Sustainable Business through Clean Ship Technologies
Projektin johtaja: Maciej Mikulski
Projektipäällikkö: Merja Kangasjärvi
Projektin kesto: 1.8.2019-31.3.2020