Opiskelu kesällä 2023

Opiskelu kesällä - Studying in summer
Vaasan yliopisto tarjoaa tutkinto-opiskelijoille mahdollisuuden suorittaa opintoja myös kesällä 2023.

Kesäajan opinnot -verkkosivulta kohdasta Kesän 2023 opintotarjonta löydät listan opintojaksoista, jotka on mahdollista suorittaa kesän 2023 aikana.

Tietoa avoimessa yliopistossa tai kesäyliopistossa suoritettavien opintojen puolloista ja opintomaksujen korvaamisesta löydät sivulta Moduuli- ja opintokokonaisuudet kohdasta Opintomaksujen korvaaminen avoimen tai kesäyliopiston opinnoista. Olethan yhteydessä omaohjaajaasi, jos sinulla on kysymyksiä suunnittelemiesi kesäopintojen soveltuvuudesta tutkintoosi tai opintojen hyväksilukemiseen liittyvistä asioista.

Sähköisen tenttimisen palvelu EXAM on käytössä koko kesän, samoin myös valtakunnallinen tenttivierailu 22.6.–6.8. Vaasan yliopiston EXAM-tila on avoinna ma–pe klo 8.00–15.00. Juhannusaattona 23.6. tenttitila on suljettu. Lisätietoja sähköisestä EXAM-tenttipalvelusta löydät Opiskelijat-verkkosivuilta kohdasta Sähköinen tenttipalvelu EXAM.

Kesäajan opintotuesta löydät tietoa Kelan verkkosivuilta kohdasta Henkilöasiakkaat > Opiskelijat > Opintotuki > Opintotukiaika > Kesäopinnot. Korkeakouluopiskelijalle kesäopintotuki myönnetään hakemuksen mukaisesti. Opintotuki myönnetään sille ajalle, jolle olet sitä hakenut. Hae kesäajan tukea verkossa. Ota huomioon, että kesäopintotuki kuluttaa opintotukikuukausia. Kesällä käytetyt tukikuukaudet ovat myös tulovalvonnassa ja opintojen edistymisen seurannassa huomioitavia kuukausia.

Opiskelun ja koulutuksen palvelut on muuttanut Ankkuri-rakennukseen. Tavoitat henkilökunnan puhelimitse tai sähköpostitse. Henkilökunta on tavattavissa sopimuksen mukaan Fabriikin 4. kerroksen ohjaustiloissa.

Omaohjaajat ja muu Opiskelun ja koulutuksen palveluiden henkilökunta ovat pääsääntöisesti lomalla heinäkuun. Liikkuvuuspalvelut on tavoitettavissa koko kesän sähköpostitse osoitteesta outgoing.international(at)uwasa.fi. Hakijapalvelut päivystää sähköpostilla koko kesän osoitteessa hakijapalvelut(at)uwasa.fi ja Koulutuksen järjestelmäpalveluihin voit olla yhteydessä sähköpostitse (edusys(at)uwasa.fi, heinäkuussa vastauksissa voi olla viivettä).

IT-palvelut tavoitat sähköpostitse osoitteesta it(at)uwasa.fi ja puhelimitse numerosta 029 449 8001.

Tiedekirjasto Tritonia palvelee koko kesän lukuun ottamatta heinäkuun kahta viimeistä viikkoa (lattiaremontti). Silloin ei myöskään pääse sisään kulkuavaimella. Lainat eivät eräänny tuona aikana. Kirjasto on auki 1.6.–14.7. ja 31.7.–18.8. ma–pe klo 8–16. Kirjasto on suljettu 23.–25.6. (juhannus) ja 17.–30.7. Asiakaspalvelun sähköpostisosoite loans(at)uwasa.fi toimii koko kesän, chat-palvelu on auki kesä- ja elokuussa, mahdollisuuksien mukaan myös heinäkuussa. Kaukopalvelu, hankinta ja Varaa tiedonhaun ohjaus -palvelu tauolla 1.-31.7. Katso lisätietoja Tritonian verkkosivuilta kohdasta Kirjaston aukioloajat kesällä.

Yliopiston liikuntapalvelut tarjoaa liikuntatarran ostaneille mahdollisuuden käyttää WSC:n kuntosalia ja osallistua ryhmäliikuntavuoroille kesällä 2023 tiistaisin ja torstaisin. Lisäksi kesän aikana on mahdollista saada alennusta Padel X hallin, Tennis Center Vaasan, Wasa Up:n ja Vaasan uimahallin kertakäyntimaksuista. Lisätietoja Liikuntapalveluiden verkkosivuilta.

YTHS:n Vaasan palvelupiste on auki koko kesän lukuun ottamatta juhannusaattoa 23.6.2023. Palvelupiste on avoinna ma–to klo 8.00–15.00 ja pe klo 8.00–14.00. Kesäkauden palvelutarjonta on mitoitettu kesäajan arvioidulle vähäisemmälle kysynnälle. Valtakunnalliset digitaaliset asiointi- ja etäpalvelut ovat normaalisti auki koko kesän. Lisätietoa YTHS:n valtakunnallisista aukioloajoista löydät YTHS:n verkkosivuilta kohdasta Ajankohtaista > Kurkkaa kesän 2023 aukioloaikamme täältä.

Ilmoittautuminen lukuvuodelle 2023–2024 on alkanut 1.6. Ilmoittautuminen tulee tehdä 15.9.2023 mennessä. Tutustuthan Muistilistaan ennen lukuvuoden alkua muistettavista asioista. Katso myös Lukuvuoden 2023–2024 opetusajat.