Opiskelu kesällä 2022

Opiskelu kesällä - Studying in summer
Vaasan yliopisto tarjoaa tutkinto-opiskelijoille mahdollisuuden suorittaa opintoja myös kesällä 2022.

Kesäajan opinnot -verkkosivulta kohdasta Kesän 2022 opintotarjonta löydät listan opintojaksoista, jotka on mahdollista suorittaa kesän 2022 aikana.

Olethan yhteydessä omaohjaajaasi, jos sinulla on kysymyksiä suunnittelemiesi kesäopintojen soveltuvuudesta tutkintoosi tai opintojen hyväksilukemiseen liittyvistä asioista. Tietoa avoimessa yliopistossa tai kesäyliopistossa suoritettavien opintojen puolloista ja opintomaksujen korvaamisesta löydät sivulta Moduuli- ja sivuaineopinnot kohdasta Opintomaksujen korvaaminen avoimen tai kesäyliopiston opinnoista.

Sähköisen tenttimisen palvelu EXAM on käytössä koko kesän, samoin myös valtakunnallinen tenttivierailu. 20.6.–7.8. tila on avoinna ma–pe klo 8.00–15.00. Juhannuksena 24.–26.6. tenttitila on suljettu. Lisätietoja sähköisestä EXAM-tenttipalvelusta löydät Opiskelijat-verkkosivuilta kohdasta Sähköinen tenttiminen.

Kesäajan opintotuesta löydät tietoa Kelan verkkosivuilta kohdasta Henkilöasiakkaat > Opiskelijat > Opintotuki > Opintotukiaika > Kesäopinnot. Korkeakouluopiskelijalle kesäopintotuki myönnetään hakemuksen mukaisesti. Opintotuki myönnetään sille ajalle, jolle olet sitä hakenut. Hae kesäajan tukea verkossa. Kirjaudu asiointipalveluun verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Ota huomioon, että kesäopintotuki kuluttaa opintotukikuukausia. Kesällä käytetyt tukikuukaudet ovat myös tulovalvonnassa ja opintojen edistymisen seurannassa huomioitavia kuukausia.

Omaohjaajat ja muu Opiskelun ja koulutuksen palveluiden henkilökunta ovat pääsääntöisesti lomalla heinäkuun. Liikkuvuuspalvelut on tavoitettavissa koko kesän sähköpostitse (outgoing.international(at)uwasa.fi), Hakijapalvelut päivystää sähköpostilla koko kesän (hakijapalvelut(at)uwasa.fi) ja myös Koulutuksen järjestelmäpalveluihin voit olla yhteydessä sähköpostitse (edusys(at)uwasa.fi, heinäkuussa vastauksissa voi olla viivettä).

IT-palvelut tavoitat sähköpostitse osoitteesta it(at)uwasa.fi ja puhelimitse numerosta 029 449 8001.

Tritonia kirjasto on auki 30.5.–23.6. ma klo 9–17, ti–to klo 9–16, pe suljettu. Asiakaspalvelu on auki ma klo 12–17, ti–to klo 12-16. Kirjasto ja lukusalit ovat suljettuna muuton takia 24.6.–31.8.2022. Lainauspalvelun sähköpostisosoite loans@tritonia.fi toimii kesäkuun ja elokuun ajan normaalisti, chat-palvelu on auki mahdollisuuksien mukaan myös heinäkuun alussa. Laaja e-kirja-, e-lehti- ja e-artikkelikokoelma toimii normaalisti koko kesän yliopiston oman Finna-kirjastotietokannan kautta haka-tunnuksilla. Uusi kirjasto avataan 1.9.2022. Katso lisätietoja kirjaston verkkosivuilta kohdasta Kirjasto muuttaa - seuraa tilannetta.

Yliopiston liikuntapalvelut tarjoaa liikuntatarran ostaneille mahdollisuuden käyttää WSC:n kuntosalia ja osallistua ryhmäliikuntavuoroille kesällä 2022 tiistaisin ja torstaisin. Lisäksi kesän aikana on mahdollista saada alennusta Padel X hallin, Tennis Center Vaasan ja Vaasan uimahallin kertakäyntimaksuista. Lisätietoja Liikuntapalveluiden verkkosivuilta (https://www.uwasa.fi/fi/opiskelijat/liikuntapalvelut).

YTHS:n Vaasan palvelupiste on auki koko kesän lukuun ottamatta juhannusaattoa 24.6.2022. Palvelupiste on avoinna ma–to klo 8.00–15.00 ja pe klo 8.00–14.00. Kesällä pyritään kuitenkin hoitamaan vain akuutteja yhteydenottoja. Valtakunnalliset yhteydenottonumerot ja chat ovat normaalisti auki koko kesän. Lisätietoa YTHS:n valtakunnallisista aukioloajoista löydät YTHS:n verkkosivuilta kohdasta Ajankohtaista > Katso kesän 2022 aukioloajat.

Ilmoittautuminen lukuvuodelle 2022–2023 on alkanut 1.6. Tutustuthan Muistilistaan ennen lukuvuoden alkua muistettavista asioista. Katso myös Lukuvuoden 2022–2023 opetusajat.