Opiskelu Vaasan yliopistossa syksyllä 2022

Image
Syksyllä 2022 Vaasan yliopisto tarjoaa koulutusta kampuksella ja osin myös etänä. Keskiössä ovat uudet pedagogisesti kehittyneet monimuoto-opetusta tukevat ratkaisut. Kampuksella tapahtuva opetus suunnitellaan koulutusohjelmittain niin, että sitä on tarjolla tasaisesti läpi lukuvuoden.

Ajankohtaista koulutusohjelmille -verkkosivustolle on koottu tarkempaa tietoa lähi- ja etäopetuksesta Vaasan yliopistossa sekä koulutusohjelmakohtaisia tarkennuksia. Opintojaksokohtaiset tiedot löytyvät opintojen toteutuksista opinto-oppaasta, kun toteutukset on julkaistu heinäkuun alussa.

Kandidaattiohjelmien toteutus vuonna 2022

Haluamme uusien opiskelijoiden kiinnittyvän yliopistoyhteisöömme heti opintojen alussa, mikä tarkoittaa, että kandiohjelmien ensimmäisen ja toisen vuoden kurssit järjestetään pääosin kampuksella. Mitä pidemmälle opinnot etenevät, sitä enemmän tarjoamme opiskelijalle vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Ensimmäisen kandiopintovuoden massaluennot voidaan toteuttaa edelleen verkossa. Jos kurssi toteutetaan verkossa, kurssilla järjestetään harjoitus- ja ryhmätöitä myös kampuksella.

Maisteriohjelmassa opiskelu vuonna 2022

Maisteriopiskelu suunnitellaan joustavaksi opiskelijoidemme tarpeiden mukaan. Varsinkin toisen vuoden opinnoissa on mahdollisuus suorittaa kursseja myös etänä kampuksella tapahtuvan opetuksen lisäksi syyslukukaudella 2022. Koulutusohjelmaan voidaan normaalien viikkotuntien vaihtoehdoksi suunnitella esimerkiksi kampuspäiviä, jolloin kampuksella toteutettavia kurssien aktiviteetteja kootaan samoille tai rinnakkaisille päiville.

Muuta ajankohtaista opiskeluun liittyvää

Tulevan lukuvuoden opinto-oppaat on julkaistu verkossa. Opetusaikatauluja tehdään parhaillaan ja ne julkaistaan opinto-oppaassa ja Lukkarikoneessa  pääosin heinäkuun alussa. Loput, esimerkiksi osa kevään 2023 opetusaikatauluista, julkaistaan kesän ja syksyn 2022 aikana.

Opintojaksoille ilmoittautuminen Pepissä alkaa 24.8. klo 8.00. Lisätietoja opintojaksoille ilmoittautumisesta on verkossa. Muistathan hoitaa sitä ennen lukuvuosi-ilmoittautumisen. Huom! Kieliopintoihin ilmoittautuminen alkaa jo 22.8. klo 8.00. Lisätietoja kieliopintojaksoille ilmoittautumisesta.

Pepin HOPS toimii opintojen suunnittelun ja ilmoittautumisen työkaluna. Lukuvuoden alussa on hyvä tarkistaa, että oma HOPS on ajantasalla. Ohjeet HOPSin päivittämäiseen Pepissä löydät Opiskelun järjestelmät -verkkosivuilta.

Lataamalla Tuudon voit helposti tarkastella syksyn opintojaksojen aikatauluja, omaa lukujärjestystä ja omia suorituksia. Lisätietoja Tuudo mobiilisovelluksesta.

Omaohjaajat järjestävät lukuvuoden alussa opintojen suunnitteluun liittyviä infoja, joissa saat lisätietoa ajankohtaisista opintoihin liittyvistä asioista. Tulevien infojen ajankohdat voit tarkistaa elokuussa omaohjaajien verkkosivuilta.

Lisätietoja:

Annukka Jokipii, vararehtori, p. 029 449 8482, annukka.jokipii@uwasa.fi
Helena Varmajoki, päällikkö, koulutuksen palvelut, p. 029 449 8174, helena.varmajoki@uwasa.fi