Suositut Gateway-väylät jatkuvat myös lukuvuonna 2022-2023

Opiskelijat juttelevat kampusalueella
Suositut suoraväylämme, kauppatieteiden Vaasa Gateway sekä automaation ja tietotekniikan Tekniikan Gateway jatkuvat myös lukuvuonna 2022-2023. Tutustu eri väylävaihtoehtoihimme ja löydä oma väyläsi!

Avoimen yliopiston väylä on yksi tie tutkintoon. Tutkintotavoitteisille opiskelijoille tarjolla on ns. perinteisen avoimen väylän lisäksi myös Gateway-suoraväyliä. Nämä Gateway-väylät poikkeavat muista väylistä siten, että niiden opiskelijoiksi hakeudutaan erillisellä hakuprosessilla ja Gateway-väylissä suoritettavat opinnot on ennalta määritelty ja aikataulutettu. Gateway-väylissä mukana oleville opiskelijoille luvataan tutkinto-opiskelijan paikka, kunhan määritellyt opinnot on suoritettu annettujen määräaikojen puitteissa vähintään keskiarvolla 3. Haku molempiin Gateway-väyliin avataan jälleen elokuun alussa, keskiviikkona 3.8.2022 klo 10.

Vaasa Gateway - väylä kauppatieteiden tutkintoon

Kauppatieteiden Vaasa Gateway-väylä on tarkoitettu niille, joilla ei ole aikaisempaa korkeakoulututkintoa tai varsinaisen opiskelijan opiskeluoikeutta toisessa korkeakoulussa (amk tai yliopisto).

Ilmoittautumisaika lukuvuoden 2022–2023 kauppatieteiden Gateway-opintoihin alkaa keskiviikkona 3.8.2022 klo 10.00 ja päättyy tiistaina 9.8.2022 klo 23.59. Paikat jaetaan arpomalla ilmoittautumisaikana ilmoittautuneiden kesken ja arvonnassa huomioidaan vain yksi ilmoittautuminen/henkilö. Kauppatietieden Vaasa Gateway-väylään valitaan lukuvuonna 2022-2023 30 opiskelijaa.

Mukaan päässeet opiskelijat suorittavat pääosin kauppatieteiden ensimmäisen lukuvuoden opintoja 60 opintopisteen verran. Lukuvuoden 2022-2023 kauppatieteiden Vaasa Gateway-väylässä on kriteerit täytettyään mahdollista hakeutua tutkinto-opiskelijaksi johtamisen ja organisaatioiden, markkinoinnin, kansainvälisen liiketoiminnan, digitaalisen markkinoinnin tai talousoikeuden opintosuuntiin.

Järjestimme lukuvuoden 2022-2023 kauppatieteiden Vaasa Gateway-opinnoista sekä hakuprosessista kysely- ja infotilaisuuden torstaina 9.6.2022 klo 17-18 Zoomin välityksellä. Tilaisuuden materiaali ja kysymykset lisätään kauppatieteiden Vaasa Gateway-sivustolle kesäkuun 2022 aikana.

Lisätietoja: Kauppatieteiden Vaasa Gateway

Tekniikan Gateway - väylä automaation ja tietotekniikan opintosuuntaan

Lukuvuonna 2022-2023 toista kertaa käynnistyvä Tekniikan Gateway on 20 opintopisteen väylä automaation ja tietotekniikan opintosuuntaan. Vaasan yliopiston avoimen yliopiston tietotekniikan ja automaation opintosuuntaan kuuluvia ennalta määriteltyjä väyläopintoja opiskelemaan valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä ensisijaisesti 10 sellaista opiskelijaa, joilla ei ole aikaisempia korkeakouluopintoja (korkeakoulututkintoa tai opintoja avoimessa yliopistossa tai AMK:ssa). Tekniikan Gateway -väylän hakulomake avautuu 3.8.2022 klo 10.00 ja sulkeutuu 16.8.2022 klo 23.59. Ennalta määriteltyjen 20 opintopisteen lisäksi Tekniikan Gateway-väylään valitut opiskelijat saavat halutessaan suorittaa erillisellä opinto-oikeudella maksutta tiettyjä opintojaksoja yhdessä tutkinto-opiskelijoiden kanssa.

Lue lisää Tekniikan Gateway -väylästä.

Tutustu myös muihin väylävaihtoehtoihin