Avoimen yliopiston kautta tutkinto-opiskelijaksi?

Image

Korkeakoulujen kevään 2. yhteishaun valintatulokset julkistetaan viimeistään 8.7.2022. Jos hait tutkinto-opiskelijaksi esimerkiksi avoimen väylän kautta, voit käydä tarkistamassa oman tilanteesi Oma opintopolku-sivuston kautta. Mikäli olet saanut tutkinto-opiskelijan paikan, muistathan ottaa paikkasi vastaan päätöksessä kerrottujen määräaikojen puitteissa. Valintapäätöksiin liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä Vaasan yliopiston hakijapalveluihin.

Jäitkö ilman tutkinto-opiskelijan paikkaa?

Jos tutkinto-opiskelijan paikka jäi vielä kevään 2022 haussa haaveeksi, kannattaa tutustua myös avoimen yliopiston moniin opiskelumahdollisuuksiin! Jos sinulla ei ole taustalla aikaisempaa korkeakoulututkintoa, Vaasan yliopiston avoimen yliopiston Gateway-väylät ovat loistava mahdollisuus päästä tutkinto-opiskelijaksi.

Kauppatieteiden Vaasa Gateway -väylään mukaan pääsevät opiskelijat saavat tutkinto-opiskelijan paikan suoritettuaan vaaditut 60 opintopistettä 15.6.2023 mennessä vähintään opintopisteillä painotetulla keskiarvolla 3. Vaasa Gateway-väylän kautta mahdollisia opintosuuntia ovat johtaminen ja organisaatiot, markkinointi, kansainvälinen liiketoiminta, digitaalinen markkinointi sekä talousoikeus.

Haku Vaasa Gateway-väylään avautuu keskiviikkona 3.8.2022 klo 10.00. Lue lisää ja hae mukaan!

Tekniikan Gateway on puolestaan väylä automaation ja tietotekniikan opintosuuntaan. Tähän toista kertaa avattavaan väylään mukaan pääsevät opiskelijat suorittavat ennalta määritellyt 20 op automaation ja tietotekniikan kandidaattivaiheen opintoja. Opiskelijat saavat tutkinto-opiskelijan paikan, mikäli suorittavat vaaditut 20 opintopistettä 15.6.2023 mennessä vähintään opintopisteillä painotetulla keskiarvolla 3.

Myös Tekniikan Gateway-väylän haku avataan keskiviikkona 3.8.2022 klo 10.00. Tutustu väylään ja hae!

Joustavamman etenemistahdin "perinteinen" avoimen väylä

Jos sinulla on jo taustalla korkeakouluopintoja tai -tutkinto, niin perinteinen avoimen yliopiston väylä voi olla sinulle sopiva vaihtoehto. Avoimen väylän kautta opiskelija suorittaa väylästä riippuen 50-60 opintopistettä yliopisto-opintoja. Pääpaino on haettavan opintosuunnan mukaisilla opinnoilla, minkä lisäksi väylien valintaperusteissa voidaan edellyttää kieli- ja menetelmäopintoja tai muita opintoja. Myös ns. Inttiväylä kuuluu osaksi avoimen väylän hakua Vaasan yliopistossa.

Tutustu myös muihin väylävaihtoehtoihimme!

Tutustu opintotarjontaamme ja ilmoittaudu mukaan!

Koko opintotarjontamme löydät hakukoneestamme. Voit etsiä tietyn alan tai opintosuunnan opintoja sekä Vaasan yliopiston avoimen yliopiston omasta että yhteistyöoppilaitostemme tarjonnasta.

Ilmoittautuminen lukuvuoden 2022-2023 opintoihimme avataan keskiviikkona 10.8.2022 klo 10.

Järjestämme opinnoistamme kiinnostuneille syksyllä 2022 myös infotilaisuuksia. Kannattaakin tulla kuulolle, mikäli avoimen yliopiston opinnot tai tutkintotavoitteinen opiskelu kiinnostaa!

Avoimen yliopiston opiskelijapalvelut on suljettuna 2.-31.7.2022. Palvelemme opiskelijoitamme jälleen 1.8.2022 alkaen. Loma-aikana tulleisiin viesteihin ja yhteydenottoihin palataan elokuun aikana. Lomien jälkeen viesteihin vastaamisessa on kuitenkin normaalia pidempi viive opiskelijapalveluiden henkilöstön palatessa töihin porrastetusti.