Yliopisto juhlii syyslukukautena valmistuvia

Kuva publiikista vuonna 2019
Vaasan yliopistosta valmistuu syyslukukauden aikana 20.12.2021 mennessä 156 ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanutta opiskelijaa.

Vaasan yliopisto juhlistaa syyslukukauden aikana valmistuneita maistereitaan ja diplomi-insinöörejään maanantaina 20. joulukuuta järjestettävässä publiikissa, joka vallitsevan tilanteen vuoksi järjestetään etätapahtumana.

146 maisterin ja 10 diplomi-insinöörin lisäksi syyslukukaudella Vaasan yliopistosta valmistuu 92 kandidaattia ja kuusi tohtoria. Kansainvälisiä opiskelijoita maisterin tai diplomi-insinöörin tutkinnon suorittaneista on 6,4 prosenttia. Yhteensä alemman ja ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaa tänä syyslukukautena 248 opiskelijaa.

–  Olemme ylpeitä valmistuvista opiskelijoista ja henkilökunnastamme, jotka ovat tehneet merkittäviä ponnistuksia tänä poikkeuksellisena aikana. Toivotamme kaikille valmistuneille menestystä tulevaisuuteen, sanoo yliopiston vararehtori Annukka Jokipii.

Publiikki on kaksi kertaa vuodessa järjestettävä yliopiston yhteinen valmistuneiden juhla, jossa jaetaan tutkintotodistukset valmistuville opiskelijoille. Tänä vuonna ohjelmaan sisältyy muun muassa yliopiston rehtorin Jari Kuusiston puhe sekä tutkijatohtori Susanna Kultalahden sekä alumnien Adriana de la Garzan ja Pablo Cisneros Chaviran videotervehdykset sekä dekaanien tervehdykset valmistuville.

Lisätietoja:

Vararehtori Annukka Jokipii, Vaasan yliopisto, p. +358 294 498 482, annukka.jokipii(@)uwasa.fi