Vaasan yliopisto tarjoaa opiskelumahdollisuuksia Ukrainasta paenneille

Kädet pitävät Ukrainan väreissä olevaa sydäntä
Vaasan yliopisto tuomitsee Venäjän sotatoimet ja ilmaisee tukensa Ukrainalle ja sen yliopistoyhteisölle. Myönnämme erillisten opintojen opinto-oikeuksia Ukrainasta paenneille yliopisto-opiskelijoille, joiden opinnot ovat keskeytyneet sodan vuoksi.

Tämä oikeus mahdollistaa yksittäisten kurssien suorittamisen ja on voimassa enintään kaksi vuotta. Opinnot ovat opiskelijoille maksuttomia.

Vaasan yliopisto tarjoaa opintoja kauppatieteiden, tekniikan, hallintotieteiden sekä viestintätieteiden aloilta. Erillisellä opiskeluoikeudella on mahdollista suorittaa englanninkielisiä opintoja ja esimerkiksi kielikeskus Linginnon kielikursseja. Opiskelijoilla tulee olla riittävä englanninkielentaito.

Hakuaika opintoihin alkoi 1.4.2022 ja hakemuksia käsitellään 31.12.2022 saakka. Opiskelijat valitaan opintoihin opintomenestyksen ja aiempien opintojen perusteella.

Lisätiedot:

Vararehtori Annukka Jokipii, annukka.jokipii@uwasa.fi, puh. 029 449 8482