Uusi kansainvälinen tekniikan alan maisteriohjelma käynnistyy Seinäjoella

Image
Vaasan yliopiston Tekniikan ja innovaatiojohtamisen yksikössä käynnistyy syksyllä 2023 uusi kansainvälinen projektitoiminnan ja data-analytiikan maisteriohjelma. Master’s in Strategic Project Management -ohjelma kouluttaa asiantuntijoita suunnittelemaan, hallitsemaan ja toteuttamaan tekniikan alan projekteja. Koulutus on kaksivuotinen ja johtaa diplomi-insinöörin tutkintoon.

– Vaasan yliopisto on kolmessa Pohjanmaan maakunnassa kotikentällään. Olemme Seinäjoen alueen suurin maisterikouluttaja, ja meille on tärkeää vahvistaa läsnäoloamme Etelä-Pohjanmaalla entisestään, sanoo Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto.

Ohjelman tavoitteena on täyttää lähialueiden osaamistarpeita projektijohtamisen ja -hallinnan alalla sekä tuotanto-, tutkimus- ja kehittämistoimintaan liittyen. Kohderyhmänä ovat niin kotimaiset kuin kansainväliset opiskelijat. Koulutus järjestetään pääosin Seinäjoella, mutta osa kursseista verkossa.

Vaasan yliopisto toteuttaa koulutuksen yhteistyössä Seinäjoen kaupungin kanssa. Ohjelman valmistelussa on kuultu alueen toimijoita, ja keskustelut ovat vahvistaneet yliopiston käsitystä maisteriohjelman tarpeellisuudesta.

Seinäjoen kaupungin elinvoimajohtaja Erkki Välimäki näkee yhteistyön Vaasan yliopiston kanssa ainutlaatuisena mahdollisuutena Seinäjoelle ja koko Etelä-Pohjanmaalle.

– Vaasan yliopiston uusi maisteriohjelma tarjoaa eteläpohjalaisille opiskelijoille ja yrityksille erinomaisen mahdollisuuden oman osaamisen vahvistamiseen. DI-tutkintoon johtava ja projektijohtamiseen painottuva koulutus on räätälöity alueen yrityselämän tarpeisiin. Samalla se tarjoaa englanninkielisenä koulutuksena oivan mahdollisuuden myös ulkomaisten, tekniikan alan korkeakoulututkinnon omaavien opiskelijoiden tulemiseen alueelle.

Hakuaika Vaasan yliopiston syksyllä 2023 alkaviin kansainvälisiin maisteriohjelmiin on 4.–18. tammikuuta 2023. Haussa on kahdeksan englanninkielistä maisteriohjelmaa.

Lue lisää englanninkielisistä maisteriohjelmistamme