Ohje opiskelijoille koronatartunnan ilmoittamisesta yliopistolle

Opiskelijoita luennolla

Mikäli saat positiivisen koronatestin ja olet osallistunut viimeisen kahden vuorokauden aikana ennen oireiden alkamista lähiopetukseen, ilmoita asiasta opettajalle sekä lähetä viesti osoitteeseen corona.info@uwasa.fi.

Kerro viestissä seuraavat tiedot:

-mikä kurssi on kyseessä
-milloin olet osallistunut ja mihin ryhmään (päivämäärä ja kellonajat)

Opettaja ilmoittaa altistumisesta muille ryhmäläisille.  Ilmoittajan henkilöllisyyttä ei tuoda esiin.

Pienienkin flunssaoireiden ilmaantuessa kannattaa jäädä herkästi kotiin ja tehdä kotitesti. Lievien oireiden takia ei yleensä ole tarvetta käydä terveydenhuollon koronavirustestissä. THL kuitenkin suosittelee, että vältät vapaaehtoisesti kontakteja muihin kuin samassa taloudessa asuviin vähintään viiden vuorokauden ajan.

Kampuksella edellytetään maskin käyttöä.

Katso ajantasainen koronaohjeistus  Pohjanmaan hyvinvointialueen verkkosivuilta, jossa on tärkeää tietoa muun muassa koronavirustestauksen paikasta sekä koronarokotuksista.