Kurkistus LUMA-keskus Pohjanmaan kevään 2024 toimintaan

Kalenteri ja kukkia
Millainen on LUMA-keskus Pohjanmaan kevään 2024 ohjelmatarjonta? Tässä lyhyt kooste kevätlukukauden toiminnasta.

Keväällä 2024 haluamme tavata paljon lapsia ja nuoria järjestämällä opintokäyntimahdollisuuksia Vaasan yliopistolle ja SAGA-tiedeluokkaan aina varhaiskasvatuksesta toiselle asteelle. Mukana ohjelmassa uutena vapaa-ajan ohjelmakonseptina ovat perheille suunnatut tiedetuvat.

Kevään tapahtumien tärpit

• SAGA-tiedeluokan työpajojen ilmoittautuminen varhaiskasvatus- ja kouluryhmille aukeaa 8.1.2024. Tutustu tarkemmin työpajatarjontaan ja ilmoittaudu työpajoihin kotisivuillamme.
  • Kasvattajille ja peruskoulun opettajille suunnattujen ideapajojen varausmahdollisuus aukeaa 15.1.2024. Kaipaatteko ideoita ja virikkeitä työyhteistössänne? Tutustu ideapajojen sisältötarjontaan kotisivuillamme.
  • Valtakunnallisen LUMA-viikkojen kunniaksi tarjoamme seudun kasvattajille ja opettajille avaruusaiheiset opekahvit tiedeluokka SAGAssa ti 23.1.2024 klo 14:30-16:00. Ilmoittautuminen ja lisää tietoa opekahvien ohjelmasta voi lukea uutisesta.
  • Perheille suunnatut tiedetuvat Vaasassa ja Seinäjoella käynnistyvät kevään 2024 aikana. Tarkempaa tietoa ajankohdista ja sisällöistä julkaistaan kevään aikana.
  • Teknologiakerho maalis-huhtikuussa 3.-4. -luokkalaisille sekä kaksikielinen kesäkerho yhteistyössä Skolresursin kanssa kesän kynnyksellä. Lisätietoa julkaistaan kevään aikana.
  • Vaasan yliopiston avoimessa yliopistossa tarjolla olevat verkkokurssit "Ohjelmointia Scratch-ohjelmalla" ja "3D-tulostuksen perusteet" pyörivät läpi kevätlukukauden aina 20.5.2024 asti.

Näiden lisäksi käynnissä keväällä 2024 on projektioppimisen LUMASTER-haaste, joka huipentuu festareihin Vaasan yliopistolla ti 23.4., CanSat-kilpailu 4.-7.4., välinelainaustoiminta sekä valtakunnallinen LUMATIKKA+ - matematiikan opetuksen ja oppimisen täydennyskoulutusohjelma, jonka ensimmäinen opetuskausi alkaa helmikuussa.

Ota päivämäärät ylös kalenteriisi! Tarkemmat tiedot ja ilmoittautumiset julkaistaan kevään kuluessa. Tervetuloa mukaan LUMA-keskus Pohjanmaan toimintaan keväällä 2024!