Ideasta bisnekseksi – ilmoittaudu mukaan Sprout-ohjelmaan!

Image
Onko sinulla liikeidea, jota haluaisit kehittää? Ilmoittaudu mukaan Sprout-ohjelmaan, ja voit päästä esittelemään ideasi Italiassa. Ohjelma alkaa 3. huhtikuuta, mutta mukaan pääsee 23. huhtikuuta asti.

Sprout-ohjelmasta saat työkaluja ideasi kehittämiseen niin, että voit aloittaa yritystoiminnan. Ohjelman tarjoavat yhteistyössä Vaasan yliopisto,Vaasa Entrepreneurship Society (VES) ja West Coast Startup (WCS) -yrityshautomo.

Sprout-ohjelmaan voivat osallistua kaikki opiskelijat Vaasan alueella: tarvitset vain idean ja riittävän englannin kielen taidon, jotta voit esitellä ideasi englanniksi. Sprout on matalan kynnyksen ohjelma, johon voit hyvin osallistua opintojen tai töiden ohella. Kolmen viikon kuluessa työskentelet idean parissa noin yhdeksän tuntia.

Hyödyt

Sprout-ohjelmassa saat:

• tapaamiset kahdesti viikossa etenemisen seurantaa ja palautetta varten
  • mahdollisuuden esitellä ideasi VESin hallitukselle sekä Vaasan yliopiston ja West Coast Startupin edustajille
  • 1–2 VESin jäsentä sparraajiksi
  • 1–2 mentoria, joilta saat palautetta
  • startup-portfolion

Lisäksi sellaiset tiimit, joissa on mukana Vaasan yliopiston jäseniä, voivat tulla valituiksi EUNICE Imagine Innovation Cup (EIIC) -finaaliin! Finaali järjestetään Cataniassa Italiassa 17.–21. heinäkuuta ja siihen voivat osallistua Vaasan yliopiston opiskelijat. Valittujen opiskelijoiden matka- ja majoituskulut korvataan.

EIIC-finaalissa saat mahdollisuuden esitellä ideasi kansainväliselle yleisölle ja saat siitä palautetta. Finaalin voittajat saavat mahdollisuuden osallistua erityiseen harjoitteluohjelmaan, jossa he pääsevät vierailemaan eurooppalaisissa EUNICE-yliopistoissa ja saavat parantaa, kehittää ja testata ideaansa erilaisissa eurooppalaisissa konteksteissa.

Aikataulu

Ohjelma alkaa 3. huhtikuuta 2023, mutta voit liittyä mukaan vielä 23. huhtikuuta asti. Mitä nopeammin aloitat, sitä enemmän sinulla on aikaa valmistella myyntipuhettasi.

Kolmen viikon ohjelman aikana käyt läpi seuraavat vaiheet:

• Viikko 1 – Ongelman tarkennus
  • Viikko 2 – Asiakasymmärrys
  • Viikko 3 – Varmennettu arvolupaus

Tärkeät päivämäärät:

• Ennakkoilmoittautuminen: 20.3.–2.4.2023
  • Avoin vaihe (voit vielä ilmoittautua): 3.–23.4.3023
  • Suljettu vaihe: 24.4.–14.5.2023
  • Myyntipuheen esittely: 17.5.2023
  • EUNICE Imagine Innovation Cup finaali Cataniassa, Italiassa: 17.–21.7.2023 (Vaasan yliopiston opiskelijat voittajatiimistä)

Ilmoittaudu:

Lähetä viesti Riccardo Notarangelolle (riccarno@uwasa.fi). Lähetä viestissä alustavat ideasi ja mahdollisen tiimisi yhteystiedot. Vain yksi viesti per tiimi.

Tietolaatikko

EUNICE European University for Customised Education

EUNICE-yliopistoverkostoon kuuluu Vaasan yliopiston lisäksi yhdeksän yliopistoa ympäri Eurooppaa:Poznań University of Technology (Puola), Brandenburg University of Technology (Saksa), University of Cantabria (Espanja), University of Mons (Belgia), University of Catania (Italia), Université Polytechnique Hauts-de-France (Ranska), University of Vaasa (Suomi), Polytechnic Institute of Viseu (Portugali), University of Peloponnese (Kreikka) and University of Karlstad (Ruotsi).

EUNICE on yksi Euroopan komission rahoittama eurooppalainen korkeakouluverkosto (European Universities). Se rakentaa vuorovaikutusta korkeakoulujen ja muiden toimijoiden välille sosiaalisten ja taloudellisten haasteiden ratkomiseksi.

EUNICE Imagine Innovation Cup on EUNICE-korkeakoulujen opiskelijoiden välinen liikeideakilpailu. Se on loistava mahdollisuus saada tukea liiketoimintasuunnitelman tekemiseen ja uuden yrityksen käynnistämiseen. Kesäkuuhun 2023 mennessä jokainen EUNICE-yliopisto valitsee yhden joukkueen osallistumaan kilpailun finaaleihin, jotka järjestetään Catanian yliopistossa.

Vaasa Entrepreneurship Society (VES)

Vaasa Entrepreneurship Society (VES) on voittoa tavoittelematon yhdistys, joka on perustettu, jotta opiskelijat voisivat tavoitella unelmiaan yrittäjyyden parissa.

West Coast Startup (WCS)

West Coast Startup on Vaasan yliopiston ja VAMK:n yrityshautomo. Se tarjoaa varhaisen vaiheen tukea liikeidean ja -konseptin kehittämiseen, start-up-yrityksen perustamiseen ja yrittäjyystaitojen kehittämiseen.