Avoimen yliopiston väylän haku 15.3.-30.3.2023

Image
Haku tutkinto-opiskelijaksi avoimen yliopiston väylän kautta on käynnistynyt 15.3.2023. Lue kokoamamme muistilista hakemisen tueksi ja muista lähettää hakemus ennen hakuajan päättymistä 30.3.2023 klo 15.00!

Haku Vaasan yliopiston tutkinto-opiskelijaksi avoimen yliopiston väylän kautta on alkanut 15.3.2023. Olemme koonneet muistilistan hakemisen tueksi, joten kannattaa poimia vinkit talteen. Mikäli siis haet avoimen yliopiston väylässä nyt keväällä 2023, muistathan nämä asiat:

• Hakuaika: Hakulomake aukeaa 15.3.2023 klo 8.00 ja sulkeutuu 30.3.2023 klo 15.00. Tämän jälkeen hakulomaketta ei enää voi lähettää.

• Hakulomake – muista priorisoida hakukohteet: Keväällä 2023 avoimen yliopiston väylässä haetaan samalla hakulomakkeella kaikkien yliopistojen avoimen väylän hakukohteisiin (pois lukien kasvatustieteelliset alat). Voit hakea max. 6 hakukohteeseen. Huomaathan kuitenkin tarkistaa kunkin hakukohteen täsmälliset valintaperusteet. Muista myös priorisoida hakukohteet hakulomakkeella – sinulle tarjotaan yhtä ylintä paikkaa, johon valintamenestyksesi riittää.

• Liitteet ja suoritusten täydentäminen: Tarkista kunkin hakukohteen vaaditut liitteet ja lataa ne hakemukselle. Esimerkiksi Vaasan yliopiston avoimen väylän hakukohteissa määräaika liitteiden lataamiselle on 6.4.2023 klo 15.00. Osassa hakukohteita on kuitenkin mahdollista täydentää hakuperusteena olevia suorituksia 31.5.2023 klo 15.00 asti. Tarkista täsmälliset tiedot aina hakukohteen tiedoista Opintopolussa. Huomaathan, että mikäli haet useamman yliopiston avoimen väylän hakukohteisiin, tulee jokaisen hakukohteen vaaditut liitteet ladata hakemukselle erikseen – eri yliopistot eivät huomioi toisten yliopistojen hakukohteiden lomaketietoja!

• Vaasan yliopiston opintosuoritusotteen tilaaminen: Mikäli sinulla on opiskeluoikeusaikaa jäljellä, pääset Vaasan yliopiston tunnuksillasi lataamaan itse Pepin opiskelijan työpöydän kautta sähköisesti varmennetun opintosuoritusotteen jokaiselta opiskeluoikeudelta. Mikäli opiskeluoikeutesi on jo päättynyt, voit täyttää erillisen Webropol-lomakkeen ja tilata opintosuoritusotteen sähköpostiisi tai kotiosoitteeseesi. Ohjeet näihin molempiin vaihtoehtoihin löydät verkkosivuiltamme.

• Valinnan tulokset: Avoimen väylän haun valintatulokset ilmoitetaan viimeistään 7.7.2023. Toimi saamasi valintapäätöksen ohjeistuksen mukaan ja muista ottaa paikkasi vastaan annetun määräajan puitteissa.

Kevään 2023 avoimen yliopiston väylän hakulomake
(huom! tarkista, että valitset lomakkeelle oikean hakukohteen / oikeat hakukohteet)

Kevään 2023 avoimen yliopiston väylän valintaperusteet

Inttiväylä osana avoimen yliopiston väylää