Kansainvälisen liiketoiminnan ja markkinoinnin strategiat
Tutkimusryhmän esittely
Tutkimusryhmän keskeisenä lähestymistapana on arvon luominen kansainvälisessä liiketoiminnassa keskittyen tehokkaaseen päätöksentekoon, innovatiivisiin ja kestäviin strategioihin sekä johtamiseen erilaisissa, jatkuvasti muuttuvissa ympäristöissä.
Tärkeimmät tutkimusalueet ja niihin liittyvät keskeiset aiheet ovat:
1. Yritysten kansainvälistyminen ja globalisaatio
- Kansainvälinen yrittäjyys ja pk-yritysten kansainvälistyminen
- Liiketoimintamallit ja kansainvälistyminen
- Kansainväliset startup -yritykset ja born global -yritykset
- Globaalit kestävän kehityksen trendit ja kansainvälistyminen
- Kansainvälinen yhteiskunnallinen yrittäjyys
- Kansainvälistyminen ja päätöksenteon logiikka
- Yritysten digitalisaatio ja kansainvälistymispolut
2. Suorat ulkomaiset investoinnit
- Ulkomaiset suorien investointien omistus ja perustaminen - määräävät tekijät ja tuloksellisuus
- Kansainvälisten yhteisyritysten hallinnointi ja menestyminen
- Ulkomaisen divestoinnin ja divestointitavan valinnan määräävät tekijät ja arvonluontipotentiaali.
- Suorien ulkomaisten suorien investointien uudelleensijoittamisen ja yrityksen arvon määrittelyn taustatekijät.
- Monikansallisten yritysten tytäryhtiöiden kestävä toiminta kehittyvillä ja nousevilla markkinoilla.
3. Kansainväliset markkinointistrategiat
- Kansainväliset brändistrategiat ja tuloksellisuus
- Kansainvälinen yrittäjämarkkinointi ja yrittäjämäinen brändäys.
- Sosiaalinen media globaalissa maailmassa
- Päätökset liittyen kansainväliseen markkinointiin ja standardointiin sekä näiden tuloksellisuus
- Kansainvälinen mainonta ja kulttuuriset arvot
- Kansainvälinen kestävä markkinointi ja BoP-markkinat (maailman köyhin, pyramidin pohjalla elävä väestö)
Tutkimusalueet tuottavat yhdessä uutta analyyttista tietoa yritysten strategisesta kehityksestä ja suoritustehokkuudesta, jota voidaan mitata tuloksen, johdon arviointien, arvon tai toiminnan pysyvyyden kautta. Tutkimus yhdistää määrällisiä ja laadullisia menetelmiä ja on monitieteistä.
Tutkimusryhmä on julkaissut useissa kansainvälisissä tieteellisissä julkaisuissa, ja ryhmän jäsenet ovat toimittaneet useita kansainvälisen liiketoiminnan eri osa-alueisiin liittyviä teoksia. Ryhmällä on partnereita kansainvälisissä yliopistoissa ja yrityksissä, ja se tuottaa keskimäärin kaksi tohtorinväitöstä vuodessa. Yksi tärkeimmistä ryhmän järjestämistä tapahtumista on joka toinen vuosi pidettävä Vaasa Conference on International Business, joka toteutettiin kuudettatoista kertaa elokuussa 2021.
Etsimme jatkuvasti kansainvälisen liiketoiminnan haasteista ja mahdollisuuksista kiinnostuneita lahjakkaita ja motivoituneita henkilöitä sekä tohtoriopiskelijoiksi että partnereiksi. Näiltä sivuilta löytyy enemmän tietoa ryhmämme toiminnasta, ja meihin voi ottaa yhteyttä myös suoraan.
Tutkimusryhmän johtaja on professori Peter Gabrielsson.
Ajankohtaista
- Uusimmat julkaisut (2023-2024)
-
2024
Non-market strategies in weak institutional environments: The case of MNE subsidiaries in Cameroon
An, Young Hoon; Lew, Yong Kyu; Khan, Zaheer, 2024, Journal of international management, 101140, DOI: 10.1016/j.intman.2024.101140, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Enhancing consumers' intention to stay in an eco-resort via climate change anxiety and connectedness to nature
Shimul, Anwar Sadat; Faroque, Anisur R.; Teah, Kevin; Azim, Sheikh Mohammad Fauzul; Teah, Min, 2024, Journal of cleaner production, 442, 141096, DOI: 10.1016/j.jclepro.2024.141096, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Circular Economy and Social Upgrading in Global Value Chains: An Analytical Perspective on Social Upgrading in the Global South
Al-Tabbaa, Omar; Khan, Zaheer; Knight, Gary, 2024, Sinkovics, Noemi; Sinkovics, Rudolf R.; Boussebaa, Mehdi; Fletcher, Margaret, International Business and SDG 8: Exploring the Relationship between IB and Society, The Academy of International Business, 193–221, DOI: 10.1007/978-3-031-46802-5_10, A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (vertaisarvioitu)
Learning from artificial intelligence researchers about international business implications
Ratten, Vanessa; Hasan, Rakibul; Kumar, Deepak; Bustard, John; Ojala, Arto; Salamzadeh, Yashar, 2024, Thunderbird international business review, 66, 2, 211-219, DOI: 10.1002/tie.22374, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
The digitalisation of internationalisation activities: is social media the next international entrepreneurial opportunity recognition tool for Born Globals?
Kusi Appiah, Emmanuel, 2024, Rasmussen, Erik S., Cases on Born Globals, Elgar Cases in Entrepreneurship, 97-111, Chapter 8, DOI: 10.4337/9781803924410.00016, A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (vertaisarvioitu)
Digital Entrepreneurship
Ojala, Arto, 2024, Elsevier, The International Encyclopedia of Business Management, DOI: 10.1016/b978-0-443-13701-3.00035-9, A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (vertaisarvioitu)
Marketing agility in underdog entrepreneurship: A qualitative assessment in post-conflict Sub-Saharan African context
Arslan, Ahmad; Kamara, Samppa; Tian, Anna Yumiao; Rodgers, Peter; Kontkanen, Minnie, 2024, Journal of business research, 173, 114488, DOI: 10.1016/j.jbusres.2023.114488, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Stakeholders and New Venture Growth in Africa
Nadia Zahoor Arinze Nwoba, 2024, Samuel Adomako, Michael A. Gyensare, Mujtaba Ahsan, Stakeholder Management and Entrepreneurship in Africa: (Routledge Studies in Entrepreneurship), 1040040640 / 9781040040645, Muu
Dynamic improvisation capabilities as a learning mechanism in early internationalizing firms
Chetty, Sylvie; Gabrielsson, Peter; Gabrielsson, Mika, 2024, Journal of world business, 59, 3, 101531, DOI: 10.1016/j.jwb.2024.101531, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Managing artificial intelligence in international business: Toward a research agenda on sustainable production and consumption
Hasan, Rakibul; Ojala, Arto, 2024, Thunderbird international business review, 66, 2, 151-170, DOI: 10.1002/tie.22369, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
2023
Ambidexterity in strategic alliances : An integrative review of the literature
Zahoor, Nadia; Khan, Zaheer; Marinova, Svetla; Cui, Lin, 2023, International journal of management reviews, 26, 1, 82–109, DOI: 10.1111/ijmr.12348, A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
The Role of Corporate Workplace Inclusivity Policies, Brand Equity, and Innovation Intensity in Firm Profitability: A Moderated Mediational Approach
Rahman, Mahabubur; Rodríguez-Serrano, M. Ángeles; Shimul, Anwar Sadat; Faroque, Anisur R., 2023, Journal of macromarketing, 43, 4, 460-475, DOI: 10.1177/02761467231187848, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Business modeling under adversity: Resilience in international firms
Galkina, Tamara; Atkova, Irina; Gabrielsson, Peter, 2023, Strategic entrepreneurship journal, 17, 4, 802–829, DOI: 10.1002/sej.1474, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Characteristics of digital artifacts in international endeavors of digital-based international new ventures
Ojala, Arto; Fraccastoro, Sara; Gabrielsson, Mika, 2023, Global strategy journal, 13, 4, 733-949, DOI: 10.1002/gsj.1483, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Professor Jorma Larimo's contribution to international business research: a memorial overview
Arslan, Ahmad; Kontkanen, Minnie, 2023, International journal of export marketing, 5, 3/4, 265-274, DOI: 10.1504/IJEXPORTM.2022.130505, A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Social Media Usage and Entrepreneurial Opportunity Recognition Among Internationalising SMEs
Appiah, Emmanuel Kusi, 2023, Jafari-Sadeghi, Vahid; Amoozad Mahdiraji, Hannan, Decision-Making in International Entrepreneurship: Unveiling Cognitive Implications Towards Entrepreneurial Internationalisation, 1-30, Chapter 1, DOI: 10.1108/978-1-80382-233-420231001, A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (vertaisarvioitu)
A state-of-the-art review on international strategic alliances: do we really know what we are researching
Silva, Susana C.; Elo, Maria; Larimo, Jorma; Vlačić, Božidar; Meneses, Raquel, 2023, European journal of international management, 21, 3, 400-439, DOI: 10.1504/ejim.2023.133936, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Introduction to the Global Digital Business Minitrack
Ojala, Arto; Gabrielsson, Mika; Fraccastoro, Sara, 2023, Bui, Tung, Proceedings of the 56th Annual Hawaii International Conference on System Sciences, Proceedings of the annual Hawaii international conference on system sciences, 4701-4702, B3 Vertaisarvioimaton artikkeli konferenssijulkaisussa
Sustainable international business model innovations for a globalizing circular economy: a review and synthesis, integrative framework, and opportunities for future research
Chabowski, Brian R.; Gabrielsson, Peter; Hult, G. Tomas M.; Morgeson, Forrest V. III, 2023, Journal of international business studies, Published: 10 October 2023, DOI: 10.1057/s41267-023-00652-9, A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Revisiting economic distance and its role in foreign subsidiary survival
Arte, Pratik; Larimo, Jorma, 2023, European journal of international management, 20, 3, 369-407, DOI: 10.1504/ejim.2023.131719, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
R&D alliances and SMEs post-entry internationalization speed : The impact of alliance management capability and co-innovation ambidexterity
Zahoor, Nadia; Al-Tabbaa, Omar; Khan, Zaheer, 2023, Global strategy journal, 13, 2, 315-348, DOI: 10.1002/gsj.1481, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Mitigating the Negative Implications of Fake Social Media News on Internationalizing Firms: The Role of Social Media Capability
Kusi Appiah, Emmanuel, 2023, Arte, Pratik; Wang, Yi; Dowie, Cheryl; Elo, Maria; Laasonen, Salla, Sustainable International Business: Smart Strategies for Business and Society, Contributions to Management Science, 105–124, Chapter 6, DOI: 10.1007/978-3-031-43785-4_6, A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (vertaisarvioitu)
The role of marketing in new ventures: How marketing activities should be organized in frms’ infancy
Fürst, Andreas; Gabrielsson, Mika; Gabrielsson, Peter; Prigge, Jana‑Kristin, 2023, Journal of the academy of marketing science, 51, 966-989, DOI: 10.1007/s11747-022-00920-4, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Multinational Enterprises, Sustainability Activities, and Implementation of Sustainable Development Goals in Africa
Afriyie, Edmund Osei; Zahoor, Nadia, 2023, Adomako, Samuel; Danso, Alber; Boateng, Agyenim, Corporate Sustainability in Africa : Responsible Leadership, Opportunities, and Challenges, Palgrave Studies in African Leadership, 65-80, 4, DOI: 10.1007/978-3-031-29273-6_4, A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (vertaisarvioitu)
International servitization of SMEs in emerging markets: antecedents and boundary conditions
Zahoor, Nadia; Christofi, Michael; Nwoba, Arinze Christian, 2023, International marketing review, Online 14 March 2023, 1-25, DOI: 10.1108/IMR-10-2021-0319, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Addressing the Complexity of the Digital Divide and the Role of Government in Addressing It: Role of Government in Bridging the Digital Divide
Ali, Khawaja Sazzad; Faroque, Anisur R., 2023, Islam, Quazi Tafsirul; Goel, Richa; Singh, Tilottama, Fostering Sustainable Businesses in Emerging Economies: The Impact of Technology, 127-145, Chapter 8, DOI: 10.1108/978-1-80455-640-520231009, A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (vertaisarvioitu)
Export Market Orientation: A Comprehensive Literature Review
Gani, Mohammad Osman; Faroque, Anisur R.; Takahashi, Yoshi, 2023, SpringerBriefs in business, DOI: 10.1007/978-981-19-8807-3, C1 Kustannettu tieteellinen erillisteos (vertaisarvioitu)
Determinants of International Joint Ventures Termination Mode Choice and Parent Firms’ Value Creation
Filenko, Roman, 2023, Acta wasaensia, 526, G4 Monografiaväitöskirja
Non-market strategies and disruptive innovation in the platform economy
Khan, Zaheer; Zeng, Jing; Knight, Gary; Rajwani, Tazeeb; Pattnaik, Chinmay, 2023, Journal of international management, 29, 5, 101047, DOI: 10.1016/j.intman.2023.101047, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Digitalization and Early Internationalization : Systematic Literature Review Analyses
Appiah, Emmanuel; Gabrielsson, Peter, 2023, Bui, Tung X., Proceedings of the 56th Hawaii International Conference on System Sciences, Proceedings of the annual Hawaii international conference on system sciences, 4703-4712, A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa
Does brand attachment protect consumer–brand relationships after brand misconduct in retail banking?
Shimul, Anwar Sadat; Faroque, Anisur R.; Cheah, Isaac, 2023, International journal of bank marketing, Article publication date: 7 April 2023, DOI: 10.1108/IJBM-10-2022-0453, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Technical, Strategic, and Cultural Bottlenecks of Born-Global-Digital Firms
Fraccastoro, Sara; Ojala, Arto; Gabrielsson, Mika, 2023, Bui, Tung X., Proceedings of the 56th Hawaii International Conference on System Sciences, Proceedings of the annual Hawaii international conference on system sciences, 4713-4722, A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa
Enhancing international marketing capability and export performance of emerging market SMEs in crises: strategic flexibility and digital technologies
Zahoor, Nadia; Lew, Yong Kyu, 2023, International marketing review, Epub-ahead-of-print 3 January 2023, 1-30, DOI: 10.1108/IMR-12-2021-0350, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Decision-making moon-bridge : SMEs’ usage of causation and effectuation perpetually in motion
Wathen, Pertti, 2023, Acta wasaensia, 515, G4 Monografiaväitöskirja
Network Ties and Opportunity Recognition in SME Internationalization in the Social Media Context
Kusi Appiah, Emmanuel, 2023, Arte, Pratik; Wang, Yi; Dowie, Cheryl; Elo, Maria; Laasonen, Salla, Sustainable International Business: Smart Strategies for Business and Society, Contributions to Management Science, 125–145, Chapter 7, DOI: 10.1007/978-3-031-43785-4_7, A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (vertaisarvioitu)
Business failure in post-pandemic era: New challenges for industrial networks, emerging insights and market opportunities
Amankwah-Amoah, Joseph; Khan, Zaheer; Adomako, Samuel; Khan, Huda, 2023, Industrial marketing management, Available online 22 December 2023., DOI: 10.1016/j.indmarman.2023.12.014, B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä (ei vertaisarvioitu)
Reconfiguring Digital Business Models to Enter the Japanese Market
Ojala, Arto; Baber, William W., 2023, Marinova, Svetla T.; Marinov, Marin A., Reconfiguration of Business Models and Ecosystems : Decoupling and Resilience, 66-81, Chapter 5, DOI: 10.4324/9781003326731-5, A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (vertaisarvioitu)
Left Behind. Research on Foreign Divestment and Local Employees
Nguyen, Ha T. T., 2023, Lee, Jong Min; Ibarra-Olivo, J. Eduardo; Lavoratori, Katiuscia; Li, Liang (Arthur), Inequality, Geography and Global Value Chains, The Academy of International Business, 19–47, Chapter 2, DOI: 10.1007/978-3-031-24090-4_2, A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (vertaisarvioitu)
Conducting a Systematic Literature Review Using Meta-Analysis : A Step-by-Step Guide
Arte, Pratik; Filenko, Roman, 2023, Sage Research Methods: Business, [1-19], DOI: 10.4135/9781529667486, A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (vertaisarvioitu)
The micro-foundations of digitally transforming SMEs: How digital literacy and technology interact with managerial attributes
Zahoor, Nadia; Zopiatis, Anastasios; Adomako, Samuel; Lamprinakos, Grigorios, 2023, Journal of business research, 159, 113755, DOI: 10.1016/j.jbusres.2023.113755, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Be open to failure: Open innovation failure in dynamic environments
Zahoor, Nadia; Adomako, Samuel, 2023, Technological forecasting and social change, 193, 122632, DOI: 10.1016/j.techfore.2023.122632, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Confrontation-coping : A psychological approach to developing market exporting firms' intentions to adopt emerging technologies
Khan, Huda; Khan, Zaheer; Lee, Richard; Lew, Yong Kyu, 2023, Technological forecasting and social change, 194, 122697, DOI: 10.1016/j.techfore.2023.122697, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Incremental Digital Transformation in Finance: Creating an Unstoppable DX Ratchet
Baber, William W.; Samy, Aya; Ojala, Arto, 2023, Khare, Anshuman; Baber, William W., Adopting and Adapting Innovation in Japan's Digital Transformation, Economics, Law, and Institutions in Asia Pacific, 55-76, Chapter 4, DOI: 10.1007/978-981-99-0321-4_4, A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (vertaisarvioitu)
Mechanisms of cognitive trust development in artificial intelligence among front line employees : An empirical examination from a developing economy
Shamim, Saqib; Yang, Yumei; Ul Zia, Najam; Khan, Zaheer; Shariq, Syed Muhammad, 2023, Journal of business research, 167, 114168, DOI: 10.1016/j.jbusres.2023.114168, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Alliance Management Capability and SMEs’ International Expansion: The Role of Innovation Pathways
Al-Tabbaa, Omar; Zahoor, Nadia, 2023, Journal of business research, 171, 114384, DOI: 10.1016/j.jbusres.2023.114384, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Understanding the relationship between environmental management accounting and firm performance: The role of environmental innovation and stakeholder integration – Evidence from a developing country
Gerged, Ali Meftah; Zahoor, Nadia; Cowton, Christopher J., 2023, Management accounting research, Available online 16 September 2023, 100865, DOI: 10.1016/j.mar.2023.100865, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Grand Challenges and Emerging Market SMEs: The Role of Strategic Agility and Gender Diversity
Zahoor, Nadia; Khan, Huda; Donbesuur, Francis; Khan, Zaheer; Rajwani, Tazeeb, 2023, Journal of product innovation management, First published: 27 January 2023, 1-28, DOI: 10.1111/jpim.12661, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Corporate governance in international new ventures and born global firms
Evers, Natasha; Gerschewski, Stephan; Khan, Zaheer; King, Tim; Kuivalainen, Olli; Puthusserry, Pushyarag, 2023, International small business journal, 41, 6, 569-589, DOI: 10.1177/02662426231181531, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Liminality and developmental process of learning advantage of newness of early internationalizing firms
Kusi Appiah, Emmanuel; Galkina, Tamara; Gabrielsson, Peter, 2023, International business review, 32, 6, 102176, DOI: 10.1016/j.ibusrev.2023.102176, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Entrepreneurs’ Social Ties and International Digital Entrepreneurial Marketing in Small and Medium-Sized Enterprise Internationalization
Yang, Man; Gabrielsson, Peter; Andersson, Svante, 2023, Journal of international marketing, 31, 4, 1-22, DOI: 10.1177/1069031X2311782, A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Unraveling business model innovation in firm internationalization: A systematic literature review and future research agenda
Evers, Natasha; Ojala, Arto; Sousa, Carlos M. P.; Criado-Rialp, Alex, 2023, Journal of business research, 158, 113659, DOI: 10.1016/j.jbusres.2023.113659, A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Päivitetty 9.4.2024
Tutkimushankkeet
Hanke | Kesto | Toimijat |
---|---|---|
Boosting Space Business – the Aurora Region Space Economy Ecosystem | - | Digitaalinen talous, Kansainvälisen liiketoiminnan ja markkinoinnin strategiat, Markkinointi ja viestintä |
Brothers from a different mother? How businesses and public sector organizations develop leadership competencies and change processes for blockchain implementation (BizPub) | - | InnoLab, Tekniikka ja innovaatiojohtaminen, Johtaminen, Markkinointi ja viestintä, Networked value systems NeVS, Kansainvälisen liiketoiminnan ja markkinoinnin strategiat, Henkilöstöjohtaminen |
INdoor navigation from CUBesAt TEchnology (INCUBATE) | - | Digitaalinen talous, Kansainvälisen liiketoiminnan ja markkinoinnin strategiat, Markkinointi ja viestintä, Tekniikka ja innovaatiojohtaminen, Älykkäät sähköjärjestelmät |
Kansainvälisten investointien purkaminen ja uudelleen sijoittaminen: Vaikutus yrityksen arvoon | - | Kansainvälisen liiketoiminnan ja markkinoinnin strategiat, Markkinointi ja viestintä |