Yliopistolla jaettiin useita apurahoja väitöstutkimukseen

Vaasan yliopiston Tutkijakoulu jakoi Evald ja Hilda Nissin säätiön sekä Vaasan yliopistosäätiön lahjoittamia apurahoja jatko-opiskelijoille 28.4.2015 järjestetyssä tilaisuudessa.
(kuva/picture: flickrcc)

Evald ja Hilda Nissin Säätiön apurahat

Vaasan yliopiston Tutkijakoulu myönsi Evald ja Hilda Nissin Säätiön lahjoittamat kuusi 22 000 euron suuruista apurahaa. Evald ja Hilda Nissin Säätiön toimialueena on Vaasa. Säätiö tukee ja edistää muun muassa liikesivistystä ja kauppatieteellistä tutkimusta. Apurahan väitöskirjatyöhön saivat

• Beatrice Obule-Abila, tuotantotalous: “Enhancing Energy and Material Recovery from Municipal Waste in Finland: Knowledge Management Approach”
  • Waheed Akbar Bhatti, kansainvälinen markkinointi: "Experiential Learning in Host Country Networks and Its Influence on Subsidiary Performance"
  • Outi Lundahl, markkinointi, kuluttajatutkimus: ”Fashionalisation of sustainable consumption”
  • Paula Makkonen, johtaminen: "Perceived Employability, Person-to-Environment Fit and Self-directed Behavior of Self-initiated Expatriates in Culturally Distant Career Context"
  • Jari-Mikko Meriläinen, taloustiede: “The role of bank ownership type in cyclicality of loan loss provisions and lending”
  • Matti Vaattovaara, talousoikeus: ”Tulosinformaatio ja sijoittajien odotukset”

Vaasan yliopistosäätiön apurahat

Tutkijakoulu jakoi Vaasan yliopistosäätiön päätöksen mukaisesti lukuvuodelle 2015–2016 kolme 22 000 euron suuruista apurahaa väitöskirjatöihin

• Hafiz Haq, energiatekniikka: “Simulation and practical approach to store geothermal energy”
  • Harri Salovaara, englannin kieli: “Male Adventure Athletes and Their Relationship to Nature”
  • Omid Palizban, sähkötekniikka: "Optimization Decentralize Secondary Control for Autonomous Microgrids Using Distributed Energy Storage"

Vuonna 1961 perustettu Vaasan yliopistosäätiö tukee Vaasan yliopiston kehittämistä ja sen piirissä harjoitettavaa tieteellistä tutkimusta ja opetusta. Merkittävän osan tutkimukseen suunnatusta tuesta muodostavat tutkielmaa tai jatkotutkimusta tekeville opiskelijoille myönnetyt apurahat.

Tohtorikoulutettavan kaksivuotiset tehtävät

Tutkijakoulun myöntämät tohtorikoulutettavan paikat 1.8.2015 alkaen kaksivuotiseen työsuhteeseen saivat

• Agnieszka Chwialkowska, kansainväinen markkinointi: “Cross-cultural perspective on customer engagement with firm-generated content on social media. The study of Nordic and Eastern-European GLOBE clusters.”
  • Kaisu Kanstrén, johtaminen: “Perspectives on similarities and differences between the experiences of assigned expatriate partners and self-initiated expatriate partners – Long-term implications of relocation on SIE partners’ careers and employability.”
  • Hanna-Kaisa Pernaa, sosiaali- ja terveyshallintotiede: "Ihmisen ääni hyvinvointjärjestelmän päätöksenteossa. Asukkaiden osallistamisen kehitys suomalaisten hyvinvointipalvelujen reformin vaiheissa."
  • Anni Rajala, johtaminen: “Inter-organizational buyer-supplier relationships – seeking competitive advantages through collaboration.”
  • Seyed Mahdi Hamidi Shandiz, energiatekniikka: "Innovative approaches for improving electrical and thermal performance of solar energy systems in terms of design and implementation."
  • Khuram Shahzad, tuotantotalous: "Successfully managing business networks in supply chain: Minimizing transaction costs and maximizing transaction value in buyer-supplier relationships."
  • Jari-Pekka Välimaa, ruotsin kieli: ”Tolkning i flerspråkiga seviceorganisationer inom vårdbranschen - praxis och utmaningar ur personalens synvinkel.”

Vaasan yliopistosta valmistui viime vuonna 26 uutta tohtoria humanististen tieteiden, hallintotieteiden, kauppatieteiden ja tekniikan aloilta.