Yliopisto siirtyy etäopetukseen ja rajoittaa kampustoimintaa 1.−16.10.

Vaasan yliopisto
Vaasan sairaanhoitopiiri on tiedottanut iltapäivään 1.10. mennessä kahdeksasta koronatartunnasta ja useasta altistuksesta Vaasan yliopiston opiskelijoilla. Vaasan kaupungin tartunnanjäljittäjät ovat yhteydessä kaikkiin altistuneisiin ja asettavat heidät karanteeniin.

Terveysviranomaisten ohjeistuksen mukaan Vaasan yliopisto rajoittaa kampustoimintaa välittömästi. Yliopisto siirtyy kokonaan etäopetukseen, sulkee kaikki lukusalit, ei salli tapahtumien järjestämistä yliopiston sisä- tai ulkotiloissa ja rajoittaa liikkumista yliopistolla 1.–16.10.

Jo aiemmin suurin osa opiskelijoista on opiskellut etänä koronaepidemian aikana.

Kampusravintolat ovat kiinni. Kirjasto palvelee verkossa ja kirjojen lainaaminen/varausten nouto pyritään järjestämään mahdollisimman pian. Henkilöstö voi työskennellä kampuksella aikaisemman ohjeistuksen mukaisesti.

Terveysviranomaisten vahva suositus on, että kaikessa sosiaalisessa kanssakäymisessä pidetään etäisyyttä ja noudatetaan erityistä varovaisuutta myös vapaa-ajalla.

Vaasan yliopisto toimii viranomaisten kanssa yhteistyössä mahdollisten tartuntaketjujen selvittämisen tai jatkotoimenpiteiden osalta.

Lisätietoja:

Jari Kuusisto, Vaasan yliopiston rehtori