Yliopisto maailman 18 parhaan pienen yliopiston joukossa THE-rankingissa

Image
Vaasan yliopisto on sijalla 18 maailman parhaiden pienten yliopistojen joukossa Times Higher Education (THE) Small Universities Rankingissa.

– Tämä hieno sijoitus osoittaa jälleen, että Vaasan yliopisto on kansainvälisesti tunnettu ja arvostettu paikka kouluttautua ja tehdä tutkimusta. Sijoittuminen 18 parhaan joukkoon arvostetussa THE-rankingissa kertoo, että etenemme oikeaan suuntaan. Haluan kiittää kaikkia yliopistoyhteisömme jäseniä heidän hienosta työstään, kommentoi kansainvälisistä asioista vastaava vararehtori Martin Meyer.

Vuoden 2023 THE Small Universities Ranking arvioi 81 yliopistoa eri puolilta maailmaa ja Vaasan yliopisto oli sijalla 18. Pohjoismaisten yliopistojen joukossa Vaasan yliopisto oli 4. sijalla.

THE Small Universities Ranking nostaa esiin yliopistot, jotka ovat saavuttaneet erinomaisia tuloksia suhteellisen pienellä opiskelijamäärällä ja jotka täyttävät kaikki THE World University Rankingin kriteerit. Rankingissa olevien oppilaitosten keskimääräinen opiskelijamäärä on 3 317, kun taas THE:n suurimmassa rankingissa olevien oppilaitosten keskimääräinen opiskelijamäärä on 25 000. Listalla on myös toinen suomalainen yliopisto: LUT-yliopisto.

Lisätietoa: Kansainvälisistä suhteista vastaava vararehtori Martin Meyer, p. 029 449 8629

Small Universities Ranking -lista on luettavissa kokonaisuudessaan THE:n sivuilla.