Vaasan Yrittäjät ry lahjoitti 18 600 euroa

Vaasan Yrittäjät ry:n hallituksen puheenjohtaja Pentti Risberg luovutti jäsenyritysten lahjoitukset Vaasan yliopiston peruspääomaan tiistaina 1. helmikuuta. Lahjoitussumma oli 18 600 euroa.
Tilaisuudessa oli mukana lahjoittajayrittäjien edustajia. Kuvassa vasemmalla yhdistyksen hallituksen puheenjohtaja Pentti Risberg ja toimitusjohtaja Tuula Töyli vierellään yliopiston rehtori Matti Jakobsson.

– Haluamme olla periaatteesta mukana tukemassa oman alueemme yliopistoa. Myös Vaasan alueen brändin vahvistamiseksi yliopisto on tärkeä, Risberg toteaa.

Toimitusjohtaja Tuula Töylin mukaan Vaasan Yrittäjät ry haluaa tukea Vaasan yliopistoa, koska yritykset saavat osaavaa työvoimaa ja siellä tehdään hyvää tutkimustyötä, jota voidaan soveltaa myös pk-sektorin yrityksissä.

Yliopiston päärakennuksessa Tervahovissa on Vaasan Yrittäjien nimikkosali sekä Levón-auditoriossa nimikkotuoli.

Koko viime vuoden käynnissä olleen yrittäjien keräyksen lahjoittajina oli lähes 30 yritystä:

Asianajotoimisto Tapio Mäki Oy
Contium Oy