Vaasan yliopistolle 60 000 euron lahjoitus LähiTapiola Pohjanmaalta

Kuva Joel Sunabackasta, Harry Linnarinteestä ja Jari Kuusistosta Konttorin edessä. He pitelevät 60000 euron lahjoituskylttiä käsissään.
LähiTapiola Pohjanmaa lahjoittaa Vaasan yliopistolle 60 000 euroa varainhankintaan. Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto kiittää LähiTapiolaa lahjoituksesta.

– Vaasan yliopistolla ja LähiTapiolalla on yhteinen tavoite tukea alueellista kehitystä, luoda hyvinvointia ja lisätä koko Suomen elinvoimaisuutta. Iloitsemme LähiTapiolan lahjoituksesta yliopistomme koulutukseen ja tutkimukseen.

Lahjoituksen taustalla on LähiTapiola Pohjanmaan tavoite vahvistaa Pohjanmaan hyvinvointia sekä alueen elinvoimaisuutta ja työllisyyttä.

– Vaasan yliopistolla on keskeinen rooli toimialueen osaavan työvoiman kouluttamisessa sekä alueen elinvoimaisuuden ja kasvun varmistamisessa, sanoo LähiTapiola Pohjanmaan johtaja Joel Sunabacka.

– Pohjanmaan elinvoimaisuus on meille paikallisena, asiakkaiden omistamana yhtiönä erityisen merkittävä asia. Yhteistyössä alueen toimijoiden kanssa voimme luoda hyvinvointia Pohjanmaalle, saada aikaan työllisyyttä ja talouskasvua sekä samalla edistää alueen kilpailukykyä, Sunabacka jatkaa.

LähiTapiola Pohjanmaa on asiakkaidensa omistama elämänturvayhtiö. Yhtiö tarjoaa asiakkailleen vahinko- ja henkivakuuttamisen sekä sijoittamisen ja säästämisen palvelut.

– Olemme paikallinen, pohjalainen yritys, joten haluamme tehdä hyvää paikalliselle yhteisölle. Meille yhteiskuntavastuu tarkoittaa sitä, että osallistumme aktiivisesti paikallisen yhteisön kehittämiseen, sanoo Sunabacka.

Vaasan yliopiston varainhankintakampanjan tavoitteena on kerätä 5−7 miljoonaa euroa yksityistä rahoitusta valtion vastinrahaohjelmaan. Jokainen lahjoitettu euro enintään 11 miljoonaan euroon saakka voi tuottaa valtion vastinrahaa jopa 2,5 euroa. Tärkeänä varainhankintakampanjan tavoitteena on myös rakentaa pitkäaikaisia strategisia kumppanuuksia.

Lisätietoja:
Rehtori Jari Kuusisto, Vaasan yliopisto, jari.kuusisto@uwasa.fi, puh. 029 449 8291
Johtaja Joel Sunabacka, LähiTapiola Pohjanmaa, joel.sunabacka@lahitapiola.fi, puh 040 759 4062

Tietolaatikko

Varainhankintakampanjamme on käynnissä kesäkuun loppuun, vielä ehdit lahjoittaa tutkimukseen ja koulutukseen:

Eniten reaktioita tällä viikolla