Vaasan yliopisto hakee uutta rehtoria

Vaasan yliopiston Tervahovi-rakennuksen pääsisäänkäynti.
Vaasan yliopiston rehtoriksi haetaan näkemyksellistä akateemista johtajaa, joka edistää erityisesti yliopiston kilpailukykyä ja vaikuttavuutta. Työsuhde alkaa vuoden 2023 alussa. Yliopistolain mukaan yliopiston hallitus valitsee rehtorin enintään viiden vuoden määräajaksi.

– Etsimme innostavaa johtajaa, joka yhdessä henkilöstön, opiskelijoiden ja sidosryhmien kanssa vahvistaa yliopiston kansallista ja kansainvälistä profiilia, sanoo Vaasan yliopiston hallituksen puheenjohtaja Mari Kiviniemi.

Rehtori johtaa yliopiston toimintaa ja henkilöstöä sekä vastaa yliopiston tuloksellisesta, taloudellisesta ja tehokkaasta johtamisesta yliopiston strategisten suuntaviivojen mukaisesti. Rehtorilta vaaditaan muun muassa tohtorin tutkinto ja akateemista kokemusta, kokemusta henkilöstön hyvinvoinnin ja toimintakulttuurin kehittämisestä, näyttöjä kansallisesta ja kansainvälisestä yhteistyöstä sekä käytännössä osoitettu tuloksellinen johtamistaito.

Nykyisen rehtori Jari Kuusiston toimikausi päättyy tämän vuoden lopussa. Uuden rehtorin rekrytoinnissa hyödynnetään sekä avointa hakua että suorahakua. Haku rehtorin tehtävään päättyy 1. toukokuuta.

Lisätietoja:

Yliopiston hallituksen puheenjohtaja Mari Kiviniemi, p. 050 511 3189