Vaasan yliopisto antaa tukensa Ukrainalle – Levón-auditorion ulkoseinä valaistaan Ukrainan lipun värein

Yliopisto tukee Ukrainaa
Vaasan yliopisto ilmaisee tukensa Ukrainalle ja erityisesti sen yliopistoyhteisölle. Yhdymme Suomen valtion sekä Suomen yliopistojen rehtorineuvosto UNIFI ry:n kantaan ja tuomitsemme Venäjän sotatoimet Ukrainassa.

Tuemme Ukrainaa valaisemalla viikoksi Levón-auditorion ulkoseinän Ukrainan lipun sinikeltaisin värein 2. maaliskuuta lähtien.

Vaasan yliopisto on kansainvälinen ja monikulttuurinen yhteisö. Tuemme yhteisöllisyyttä ja tarjoamme kriisiapua opiskelijoille ja henkilöstölle.

Suomen yliopistoilla on tutkimus- ja koulutusyhteistyötä sekä opiskelijavaihtoa Ukrainan yliopistojen kanssa. Suomen yliopistot selvittävät yhdessä Scholars at Risk (SAR) Finlandin kanssa ukrainalaisten opiskelijoiden ja tutkijoiden sijoittumismahdollisuuksia Suomen yliopistoihin. Suomen yliopistojen omia opiskelijoita tai henkilöstöä ei UNIFI ry:n tietojen mukaan ole tällä hetkellä Ukrainassa opiskelijavaihdossa tai työmatkoilla.

Lisätietoja: rehtori Jari Kuusisto, p. 029 449 8291