Vaasan yliopisto 250 parhaan yliopiston joukossa kauppatieteiden alalla arvostetussa THE-rankingissa

Ranking kauppatieteet
Tämän syksyn aiemman Times Higher Education World University Rankings -menestyksen lisäksi Vaasan yliopisto ylsi nyt ainekohtaisessa ranking-listauksessa sijalle 200-250 kauppatieteiden alalla. Ainekohtaisessa rankingissa on mukana yhdeksän suomalaista yliopistoa, joista Vaasan yliopisto on kolmanneksi parhaalla sijalla.

Vuoden 2022 Times Higher Education World University Rankings by subject on joukko oppiainekohtaisia ranking-listauksia, jossa arviointimetodologia on sovitettu vastaamaan kunkin alan erityispiirteitä. THE:n kauppatieteellisen alan rankingissa arvioidaan kunkin yliopiston tulosta seuraavien tieteenalojen osalta: johtaminen, laskentatoimi ja rahoitus sekä taloustiede ja ekonometria.

Ranking perustuu 13 indikaattoriin, joiden perusteella yliopistoja arvioidaan viidellä osa-alueella: opetus (ja oppimisympäristö), tutkimus (määrä, rahoitus ja maine), sitaatit (tutkimuksen vaikuttavuus), kansainvälisyys (henkilöstö, opiskelijat ja tutkimus) sekä yksityisen sektorin rahoitus.

THE on yksi arvostetuimmista kansainvälisistä yliopistojen rankingeistä.

– Tämä saavutus on osoitus yliopistolaisten kovasta ja menestyksekkäästä työstä. Näytämme näin, että Vaasa on erinomainen paikka kouluttautua ja tehdä tutkimusta. Jatkuva kehittäminen on tärkeä osa yliopistomme kulttuuria, ja nämä erinomaiset tulokset antavat meille hyvän pohjan, mille rakentaa. Tavoitteemme on olla kansainvälisesti tunnistettu tutkimusyliopisto, jossa tehdään huipputason tutkimusta ja koulutusta liiketoiminnan ja teknologian kohtaamispisteessä, rehtori Jari Kuusisto sanoo.

Lisätietoa:
Rehtori Jari Kuusisto, p. 029 449 8291