Vaasan sairaanhoitopiirin tärkeä koronatiedotus opiskelijoille

Valtaosa nyt todetuista koronavirustartuntaa sairastavista henkilöistä on todettu olevan nuoria aikuisia. Ylivoimainen enemmistö heistä on Vaasassa asuvia henkilöitä. Vaasan sairaanhoitopiiri haluaakin nyt muistuttaa kaikkia koronavirustestiin tulevia: Jos olet tulossa testiin, ethän tule pääsisäänkäynnin kautta!

Opiskelija, koronavirustestaus tehdään sairaalan takana, päivystyksen pysäköintipaikalla

Viime päivinä on ilmennyt, että erityisesti opiskelijat ovat epätietoisia koronavirustestauksen paikasta Vaasan keskussairaalan alueella. Sairaala haluaakin muistuttaa oikeasta kulkureitistä testausalueelle. Vaasan keskussairaalassa koronavirustestit otetaan sairaalan päivystyksen edustalla olevalla pysäköintialueella.

Kulku alueelle tapahtuu katuja pitkin ja paikalle voi saapua niin kävellen, polkupyörällä kuin autolla. Käänny Hietalahdenkadulta Sanmarkinkadulle, joka sijaitsee uimahallin ja sairaala-alueen välissä. Sanmarkinkadulla seuraa päivystyksen kylttejä ja käänny oikealle. Koronavirustestauksen paikka näkyy päivystyksen pysäköintialueella.

Käytä kasvomaskia, jos asioit muissa asioissa sairaalassa

Käytäthän lisäksi kasvomaskia, jos olet muissa asioissa tulossa sairaalaan (koronavirustestit tehdään lähtökohtaisesti ulkona, päivystyksen ulkopuolella, joten sinun ei pidä tulla sisälle)!

Lue lisää Vaasan keskussairaalan verkkosivuilta