Uusimpia tutkimusuutisia - Research News ilmestyi

Research News of the University of Vaasa on ilmestynyt. Kyseessä on Vaasan yliopiston tutkimusta esittelevä englanninkielinen julkaisu, josta löydät tiedot yliopistomme uusimmista tutkimuksista.
Yliopistotutkija Catharina von Koskull on tutkinut vanhusten tunnekokemuksia hoivakodissa.

Uusin Research News esittelee muun muassa yliopistotutkija Catharina von Koskullin Vaasan yliopiston Markkinoinnin yksiköstä.

Lehti kertoo myös yliopistomme tutkimuksen yhteiskunnallisesta vaikuttavuudesta. Asiasta haastatellaan Henkilöstöjohtamisen tutkimusryhmästä professori Adam Smalea, professori Riitta Viitalaa ja yliopistotutkija Liisa Mäkelää. Research News kertoo myös tutkimuksen kokonaisarvioinnin tuloksista Vaasan yliopistossa.

"Kielikylpy ja muut monikieliset oppimisympäristöt" on Vaasan yliopiston uusin tutkimusryhmä. Ryhmää vetää professori Siv Björklund. Ryhmä yhdistää kielten omaksumisen, kielten opettamisen ja kielikontaktien tutkimusta monikielisissä konteksteissa. Tutkimus rakentuu filosofisen tiedekunnan kansainvälisestikin vakiintuneen kielikylvyn ja muiden innovatiivisten kieltenopetusmenetelmien tutkimuksen perinteelle.
Lisäksi Research News kertoo yliopiston tutkijoiden uusimmista julkaisuista ja uusimmista tutkimushankkeista. Lehdessä on julkaistu tiedot myös tuoreimmista väitöksistä.

Research News 1/2016