Tervetuloa SOTE-sohvalle!

People working sitting on a couch
Vaasan yliopiston Executive Education järjestää SOTE-sohva – Kirkastuva sotehorisontti -verkkotilaisuuden tiistaina 8.6. klo 14.30-16.

Virtuaalitapahtumassa käsitellään sote-uudistusta strategisena, systeemisenä ja ihmiskeskeisenä muutosprosessina. Tavoitteena on herätellä erityisesti tulevien hyvinvointialueiden avainhenkilöitä siihen, että sote-uudistuksen toteutuminen on tärkeää, ja että sen tavoitteet eivät toteudu ilman taitavaa, systeemistä johtamista ja aitoa keskittymistä palvelujen käyttäjien tarpeisiin.

SOTE-sohvan aloittaa valtiovarainministeriön uuden kansliapäällikön Juha Majasen alustus siitä, mikä on sote-uudistuksen merkitys julkisen talouden kokonaiskuvassa.

Alustusta seuraa paneelikeskustelu seuraavista aiheista:

1. Miltä sotehorisontissa näyttää? Miltä osin on kirkastuvaa, miltä osin pilviä?
  2. Miltä näyttävät todellisen palveluintegraation mahdollisuudet? Miten palveluintegraatiossa pitäisi käytännössä edetä, jotta sote-uudistuksen tavoitteet saadaan toteutettua?
  3. Millaista johtamista tarvitaan, jotta Suomeen saadaan hyvä sote-uudistus? Miten se tehdään käytännössä?

Panelistit:
Laura Räty, toimitusjohtaja, Validia Oy
Marina Erhola, toimitusjohtaja, Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä
Liina-Kaisa Tynkkynen, Tampereen yliopisto
Sanna Vesikansa, apulaispormestari, Helsinki
Hermanni Hyytiälä, johtava konsultti, Gofore

Tilaisuuden puheenjohtajina toimivat Vaasan yliopiston professorit Petri Virtanen ja Harri Jalonen.

Vaasan yliopiston Executive Educationin tarjonta laajenee syksyllä 2021 uudella sosiaali- ja terveyspalveluiden johtamiseen keskittyvällä SOTE MBA -ohjelmalla. Kyseessä on johtamiskoulutus, jonka keskiössä on kompleksisuuden johtamisen ja muutosjohtamistaitojen kehittäminen. Hyvänä alustuksena aiheeseen toimii Petri Virtasen ja Harri Jalosen blogikirjoitus ”Hallinto hyvä, johtaminen paras”.

Ilmoittaudu mukaan SOTE-sohvalle