Suuri Sydän -palkinto yliopistonlehtori Sirpa Heinolle

Sirpa Heino
Vaasan yliopiston Suuri sydän -palkinto on myönnetty yliopistonlehtori Sirpa Heinolle. Suuri Sydän -palkinto on Vaasan yliopiston tasa-arvo- ja yhdenvertaisuuspalkinto.

Heinon valintaa perusteltiin sillä, että hän kohtelee opiskelijoita ystävällisesti ja tasa-arvoisesti, kohtaa jokaisen opiskelijan yksilönä ja ottaa heidän tarpeensa huomioon. Lisäksi Heino on aina opiskelijan puolella, mikä on tullut ilmi sekä lähi- että etäopetuksessa.

– Lukuvuosi 2020-2021 on ollut varsinainen villasukkalukuvuosi. Kohta vuoden päivät zoomailua kotikonttorilta. Teknisten ratkaisujen, kollegiaalisen tuen ja Etäopetuksen tuki -ryhmän neuvojen ansiosta lukuvuodesta on kuitenkin selvitty. Vaikka työnteko on ajoittain ollut yksinäistä puurtamista, on apua aina ollut saatavilla. Erityiskiitos vinkeistä ja neuvoista kollegoille kielikeskus Linginnossa, Heino sanoo.

– Kiittäminen, kannustaminen, rohkaisu ja kaikkien huomioiminen ovat aina olleet tärkeitä omassa toiminnassa ja opetuksessa. Pienenkin kiitoksen ja positiivisen palautteen saaminen tuntuu kivalta. Kannustaminen ja kiittäminen kantaa pitkälle, varsinkin aikana, jolloin sosiaalinen kanssakäyminen on minimissä. Kiitos Vaasan yliopisto saamastani tunnustuksesta!

Suuri sydän -palkinto myönnetään henkilölle tai ryhmälle, joka on edistänyt tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden toteutumista yliopistoyhteisössä. Palkinnon myöntää yliopiston tasa-arvo- ja yhdenvertaisuusryhmä yliopistoyhteisön jäsenten ehdotusten perusteella. Palkinnon saajaksi voi esittää Vaasan yliopistoyhteisön jäsentä tai ulkopuolista henkilöä tai ryhmää, jonka toiminta liittyy läheisesti Vaasan yliopistoon.