Nyyti vinkkaa 6/2020

Alkusyksyn tervehdys Nyytistä!
Nyyti vinkkaa -logo

Kauniin kesän jälkeen on ollut mukava aloittaa työt auringon vielä helliessä meitä. Nyytin kesä oli täynnä toimintaa. Järjestimme kesä-heinäkuun aikana mm. yhteensä 13 chattiä, joista kaksi oli ruotsinkielistä ja kaksi englanninkielistä. Toivottavasti törmäsit kesän aikana Nyytiin myös somessa!

Lukuvuoden käynnistyessä monet opinahjot suosittelevat etäopetusta jatkettavan myös syyslukukaudella 2020. Nyyti ry:n puheenjohtaja Sanni Lehtinen kirjoitti kesällä blogin aiheesta "Etäopiskelun sietämätön paino". Lue blogista Sannin itselleen kokoama viiden kohdan lista asioista, jotka helpottivat hänen etäilyään. Sanni toteaa listastaan: "Lista on täynnä itsestäänselvyyksiä, sillä usein elämän tärkeimmät asiat piilevät juuri niissä." sekä toivoo, että listatuista asioita on tavalla tai toisella hyötyä juuri sinulle.

Syksyn aikana Nyytin Chateissä, NyytiTalkeissa ja NyytiCasteissä pohditaan monenlaisia opiskelijan arkeen liittyviä asioita. Poimi tästä uutiskirjeestämme talteen syksyn Chattien, NyytiTalkien ja NyytiCastien päivät ja aiheet

Nyytin chatit

Alta näet kaikki syksyn chattimme. Huomioithan, että chattien aika vaihtelee: tiistaisin chatit pidetään klo 15-17 ja torstaisin klo 18-20.

Syyskuu

Lokakuu

Marraskuu

Joulukuu

Lisätietoa chateista löydät Nyytin verkkosivuilta kohdasta Opiskelijoille > Chat.

NyytiTalk

NyytiTalkissa, käsitellään opiskelijan elämään ja hyvinvointiin liittyviä teemoja mm. ihmissuhteita, opiskelua sekä arjessa jaksamista. NyytiTalkit striimataan Nyytin YouTube-kanavalla yleensä torstaisin kello 15.00 – noin 15.30. Keskustelusta jää tallenne, joka on jälkikäteen katsottavissa YouTube-kanavan videoista.

SYKSYN 2020 NYYTITALKIT

• 20.8.    Mitä tehdä, kun kaikki menee uusiksi?
  • 1.10.    Huoli läheisestä – jaksanko itse?
  • 11.11.   Mikä kuormittaa opiskelijaa?
  • 10.12.  Toipumisorientaatio – kohti merkityksellistä elämää

Tule mukaan seuraamaan ja osallistu keskusteluun!

NyytiCast

Nyytin podcast-sarjassa – NyytiCast – puhutaan rohkeasti mielenterveydestä ja opiskelijoiden hyvinvoinnista. Podcastien teemat vaihtelevat ja mukana on aina mielenkiintoisia vieraita.

Kuuntele NyytiCastiä Soundcloudissa tai Spotifyssa

SYKSYN 2020 NYYTICASTIEN ILMESTYMISPÄIVÄT JA AIHEET

• 24.9.    Opinnoissa pärjääminen, jaksanko opinnoissa?
  • 28.9.    Pakko olla positiivinen?
  • 12.10.  Puristuksissa parisuhteessa
  • 19.10.   Aikuiset ystävät
  • 2.11.   Suorittamiskulttuuri
  • 16.11.   Huijarisyndrooma
  • 23.11.   Suru ja sureminen
  • 30.11.   Some ja mielenterveys
  • 7.12.   Pakko-oireet
  • 14.12.   Päämäärättömyys

Elämäntaitokurssin ohjaajakoulutus 7. ja 14.10.2020 - Ilmoittautuminen koulutukseen on käynnissä

Pohditko, miten jaksaa paremmin opinnoissa ja arjessa? Miten löytää aikaa rentoutumiselle? Kuinka tunnistaa omia voimavaroja? Entä mietitkö, millaista on omannäköinen elämä ja itselle hyvä arki?

Tule mukaan Elämäntaitokurssille verkossa (26.10. – 27.11.2020).

Viisi viikkoa kestävällä ryhmämuotoisella kurssilla käsitellään arjen- ja elämänhallintaan sekä itsetuntemukseen liittyviä kysymyksiä. Elämäntaitokurssin aikana sinulla on mahdollisuus löytää uusia oivalluksia ja keinoja, jotka tukevat jaksamistasi arjessa ja opinnoissa.

Ryhmä on tarkoitettu kaikille 18 – 35 -vuotiaille opiskelijoille. Se toteutetaan suojatussa ympäristössä eli keskusteluihin pääsevät osallistumaan vain ryhmän jäsenet. Ryhmässä esiinnytään nimimerkeillä.

Haku kurssille alkaa 14.9.2020 ja päättyy 20.10.2020 tai kun kurssi on täynnä.

Lue lisää kurssista Nyytin verkkosivuilta.