Mari Kiviniemi Vaasan yliopiston hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi

Mari Kiviniemi
Vaasan yliopiston uuden hallituksen puheenjohtajaksi on valittu Kaupan liiton toimitusjohtaja Mari Kiviniemi. Varapuheenjohtajaksi nousee teknologiajohtaja Juha Kytölä Wärtsilästä.

Vaasan yliopiston hallituksen toimikaudella 2022–2025 on mukana 11 jäsentä, joista viisi tulee yliopiston ulkopuolelta ja kuusi yliopistoyhteisöstä.

Hallituksen muut ulkopuoliset jäsenet ovat Microsoft Oy:n tuleva toimitusjohtaja Mervi Airaksinen, toimitusjohtaja Timo Aukia Timo Aukia Oy:stä ja Jaakko Aukia Oy:stä sekä finanssineuvos Markku Stenborg valtiovarainministeriöstä.

Yliopistoyhteisöä hallituksessa edustavat strategiaprofessori Marko Kohtamäki, laskentatoimen ja rahoituksen professori Timo Rothovius, talousmatematiikan professori Tommi Sottinen, hallintotieteiden koulutusvastaava Marja Vettenranta sekä tutkijatohtori Susanna Kultalahti. Opiskelijoita edustaa hallintotieteiden opiskelija Aleksi Sandroos.

(Kuva: Mari Kiviniemi, Kaupan liitto)

Lisätietoja:
Rehtori Jari Kuusisto, p. 029 449 8291