Maksuttomat avoimen yliopiston verkkokurssit Ohjelmointia Scratch-ohjelmalla ja 3D-tulostuksen perusteet

Eläinhahmojen Scratch-ohjelmointia ja avaimenperän Tinkercad-mallinnusta
LUMA-keskus Pohjanmaa ja Vaasan yliopiston avoin yliopisto järjestävät lukuvuonna 2022-2023 kaksi hauskaa ja mielenkiintoista verkkokurssia Scratch-ohjelmoinnista ja 3D-tulostuksesta. Aikuisille suunnatut kurssit ovat 1 opintopisteen laajuisia ja maksuttomia. Kurssit sopivat erinomaisesti esimerkiksi opettajille ja kasvattajille, jotka ovat kiinnostuneita hyödyntämään ohjelmointia tai 3D-tulostusta työssään. Tervetuloa mukaan, kursseille on jatkuva ilmoittautuminen ja ilmoittautua voi aina 28.4.2023 asti!

Ohjelmointia Scratch-ohjelmalla kurssilla opit Scratch-ohjelmoinnin alkeet hauskoja harjoituksia tekemällä. Kurssin pienen projektityön kautta pääset kiinni omaan ohjelmointiin. Katso lisätiedot ja ilmoittaudu kurssille avoimen yliopiston sivuilla tästä linkistä. Kurssi löytyy opintotarjonnasta hakemalla esimerkiksi hakusanalla "Scratch".

3D-tulostuksen perusteet kurssilla tutustut lisäävän valmistuksen tekniikoihin ja 3D-tulostusprosessin vaiheisiin mallin suunnittelusta tulosteen viimeistelyyn. Projektityössä pääset suunnittelemaan oman tuotteen ilmaisella Tinkercad-mallinnusohjelmalla. Katso lisätiedot ja ilmoittaudu kurssille avoimen yliopiston sivuilla tästä linkistä. Kurssi on ensimmäisenä opintotarjonnan listauksessa.

Tervetuloa verkkokurssille Ohjelmointia Scratch-ohjelmalla
Katso video
Tervetuloa verkkokurssille 3D-tulostuksen perusteet
Katso video

Kurssit ovat suoritettavissa omaan tahtiin 5.9. - 12.6.2023 välisenä aikana (tehtävien viimeinen palautuspäivä syksyn osalta on 28.11.2022 ja kevään osalta 12.6.2023).