Maksuton ESERO Finland Maan tarkkailu opettajien täydennyskoulutus!

Maan tarkkailu -koulutus
ESERO Finland -täydennyskoulutukset ovat opetussuunnitelmaa tukevia, monialaisia, oppiainerajat ylittäviä, vuorovaikutusta vahvistavia ja ohjelmoinnin sekä digitaalisten sovellusten käyttöön ohjaavia sekä ilmiölähtöisiä. Avaruus ilmiönä tarjoaa ajankohtaista tutkimusta sisältävän, roolimalleja, uramahdollisuuksia avaavan, kiehtovan ja helposti lähestyttävän teeman STEAM-kokonaisuuksille.

Maan tarkkailu 3.4.2023 klo 14.00-17.00 SAGA-tiedeluokassa

Koulutuksessa havainnoidaan Maan ilmiöitä omalta tietokoneelta satelliittikuvien ja niihin liittyvän tutkimustiedon avulla. Koulutus lisää ymmärrystä satelliittien käytöstä havaintovälineenä planeettamme tarkkailussa, ja antaa tietoa globaalista maantieteestä, ilmastonmuutoksesta, kasvillisuus- ja ilmastovyöhykkeistä sekä tieteellisistä tutkimusmenetelmistä ja tietotekniikan hyödyntämisestä.

• Koulutuksessa harjoitellaan kolmen ilmaisen ohjelman käyttöä: EPIC DSCOVR, EO Browser ja Google Earth ja sen Google Earth Pro versio.

• Koulutus soveltuu alakouluun, yläkouluun, lukioon ja muulle 2.asteelle. Koulutukseen osallistuminen ei edellytä ennakkotietoja.

Vaasan yliopiston LUMA-keskus Pohjanmaan SAGA-tiedeluokassa järjestettävään koulutukseen mahtuu 20 nopeinta osallistujaa. Osallistuminen on maksutonta ja osallistua voi ilman ennakkotietoja aiheesta. Myös opettajaopiskelijat, sekä harrastetoimien ohjaajat ovat tervetulleita koulutukseen! Koulutuksista kirjoitetaan Veso-todistus pyydettäessä.

Eniten reaktioita tällä viikolla