Lukkarikoneen tilannekatsaus

Lukkarikoneessa on esiintynyt ongelmia viikonlopun aikana.

Pe 4.9. toimittaja muutti Lukkarikoneen pyynnöt hakemaan tietoja suoraan Pepistä ohittaen opedata-smx:n ja toivoimme jo tämän ratkaisseen ongelmat.

Viikonlopun aikana opiskelijoilla on kuitenkin ilmennyt kalenterivarausten poistumista omista kalentereista.

Ma 7.9. aamupäivä: Ongelma raportoitiin toimittajalle ja he päivittivät meille tuoreemman version Lukkarikoneesta.

Ma 7.9. iltapäivä: Opiskelijoilta on tullut viestiä, että Lukkarikone toimisi nyt moitteetta.

Ke 9.9 ilta: Opiskelijoita tuli viestiä, että muutokset Lukkarikoneen kalenterivarauksissa eivät päivity iCal-linkkiin ja siten opiskelijan omaan kalenteriin.

To 10.9. aamu: Kalenterivarausten päivittymisongelma iCal-linkkiin on raportoitu toimittajalle.

To 10.9. päivä: Toimittaja vastaa, että "iCal-linkin sisältämä data päivittyy kyllä reaaliajassa sen mukaan mitä valintoja Lukkarikoneessa on, mutta Outlook tai muu ulkoinen kalenteri ei ymmärrä käydä hakemassa tietoja uudelleen riittävän usein tai ei välttämättä ollenkaan lisäämisen jälkeen. Ks. esim Microsoftin tukisivut: "Whenever events change on an iCal, it can take more than 24 hours for Outlook on the web to update your calendar." "

Kaikki havainnot ja virheet Lukkarikoneen toiminnassa voi mielellään raportoida mahdollisimman yksityiskohtaisesti osoitteeseen peppi@uwasa.fi.

Pahoittelemme kovasti Lukkarikoneen ongelmia!