Lukkarikoneen ongelmat jatkuvat

Lukkarikoneessa on edelleen esiintynyt ajoittain ongelmia.
Vaasan yliopiston kampus - Campus of Vaasa University

Toimittaja on selvittänyt asiaa viime viikon tiistaista lähtien. Ongelmat ovat ilmenneet esimerkiksi siten, että hakiessa hakusanalla Lukkarikoneessa opintojaksojen toteutuksia, käyttäjä on saanut ilmoituksen "Virhe tietojen haussa" tai "Ei tietoja". Näissä tapauksissa ongelmasta on raportoitu saman tien toimittajalle ja he ovat nostaneet palvelun pystyyn minuuttien sisällä. Ongelman juurisyy on vielä toimittajalla selvityksessä.

Kuuleman mukaan myös kalenteriin jo lisätyt toteutukset olisivat hävinneet kalenterista, mutta tätä ei ole saatu toistettua eikä siten ole voitu raportoida eteenpäin toimittajalle. Kalenteriin lisättyjen toteutusten pitäisi kyllä pysyä kalenterissa, mikäli käyttäjä on vaan kirjautunut sisään Lukkarikoneeseen. Kirjautumattomalla käyttäjällä kalenterivaraukset eivät tietenkään pysy kalenterissa käyttäjän sulkiessa selaimen.

Lisäys uutiseen 2.9.: Saimme nyt toistettua opiskelijoiden havaitseman ilmiön, että kalenterivaraukset häviävät kalenterista. Ne eivät siis oikeasti häviä minnekään. Jos Lukkarikone on ollut auki pidemmän aikaa ja käyttäjä on kirjautuneena sisään tekemättä mitään Lukkarikoneessa ja hän palaa sitten Lukkarikoneeseen ja esim. hakee toteutuksia hakusanalla, saa käyttäjä vastaukseksi "Virhe tietojen haussa" ja varaukset näyttävät häviävän kalenterista. Asia korjaantui, kun käyttäjä kirjautui ulos ja kirjautui uudelleen sisään. Mitään ei ollut hävinnyt kalenterista. Toimittajaa on pyydetty rakentamaan tuohon jokin järkevämpi ratkaisu ettei käyttäjälle näytä siltä, että varaukset häviävät.

Kaikki havainnot ja virheet Lukkarikoneen toiminnassa voi mielellään raportoida osoitteeseen peppi@uwasa.fi. Toimittaja nostaa palvelun pystyyn kyllä saman tien saatuaan tiedon ongelmasta, kunnes saamme lopullisen selvyyden ongelman aiheuttajasta.

Pahoittelemme kovasti Lukkarikoneen ongelmia!