Liikesivistysrahasto antoi apurahoja Vaasan yliopiston tutkijoille

Liikesivistysrahasto on syksyn apurahahaussa myöntänyt apurahoja 265 hakijalle noin 2,7 miljoonaa euroa. Vaasan yliopiston tutkijoista apuraha myönnettiin ainakin kahdellekymmenelle. Summa oli 129 500 euroa yhteensä.
Marraskuun 7. päivänä vuonna 1919 perustettu Liikesivistysrahasto tukee kauppatieteellistä tutkimusta myöntämällä apurahoja.

Apurahaa saivat muun muassa seuraavat tutkijat ja tutkimukset:

KTM Jenna Andersson: Organisaatioiden tietoturva ja modernisoitunut työ digitalisoituvassa yhteiskunnassa, 12 000 euroa.

TkT Leena Bäck: Innovaatiosillan rakentaminen, hyödyntäminen ja ylläpito, 10 000 euroa.

KTT Hanna Leipämaa-Leskinen (Vaasan yliopisto) ja Elina Närvänen (Tampereen yliopisto): Kuluttajat ja tuottajat uusien palveluinnovaatioiden kehittäjinä lähiruoan konteksteissa, 12 000 euroa.

Master of Business Administration Sharareh Mansouri Jajaee: A Cross-cultural Study of Relationship between Cultural Values and Advertising Appeals-Application of GLOBE Framework, 20 000 euroa.

D. Sc. Econ and Business Administration Joseph Awali Sebuwufu: A framework for a successful implementation of dynamic capabilities in SMEs: A focus on Finnish SMEs, 10 000 euroa.

KTT Linda Turunen: Tulkintoja luksuksesta - Brändin ylellisyys kuluttajan kokemana, 12 000 euroa.

Muut apurahan saajat olivat M. Sc. Man Yang, KTM Jari-Mikko Meriläinen, PhD Yi Wang, KTM Paula Makkonen, KTM Lotta Alhonnoro, PhD Agnieszka Chwialkowska, D.Sc. Denis Davydov, KTM, FM Karl Mathias Hasselblatt, KTT Minna-Maarit Jaskari, KTT Maria Järlström, FT Jenni Kantola, KTM Susanna Kultalahti, KTM Jari-Mikko Meriläinen ja KTT Liisa Mäkelä.

Lisäksi 5000 euron apurahan sai Vaasan yliopisto Vaasa Game Days -tapahtumaa varten.

(Artikkelia on päivitetty 4.12. ja lisätty viisi tutkijaa.)