Kokkolan seudun Vuoden aikuiskouluttaja 2020 -palkinto avoimen korkeakouluopetuksen opintoneuvonnalle

Yhteen liitetyt kädet
Avoimen korkeakouluopetuksen opintoneuvonta palkittiin Kokkolan seudun koulutusorganisaatioiden tilaisuudessa.

Kokkolan seudun koulutusorganisaatiot järjestävät vuosittain palkitsemistilaisuuden, jossa muistetaan ansioituneita opiskelijoita sekä palkitaan vuoden aikuiskouluttaja ja vuoden koulutusmyönteinen organisaatio. Tänä vuonna palkitsemistilaisuus järjestettiin Kokkolan joulunavauksen yhteydessä lauantaina 21.11.2020.

Koulutusorganisaatiot palkitsevat yhteisesti myös vuoden aikuiskouluttajan, ja tänä vuonna palkinnon saivat avoimen korkeakouluopetuksen opintoneuvojat Sanna Anttonen Kokkolan yliopistokeskus Chydeniuksesta, Anita Salmela Keski-Pohjanmaan kesäyliopistosta, Milla Vähäkainu Centria-ammattikorkeakoulusta sekä Tiia Ahonen Vaasan yliopiston avoimesta yliopistosta.

Palkinnon perusteluissa todettiin, että ”Avoimen korkeakouluopetuksen opintoneuvojat ovat tehneet arvokasta työtä erilaisten opiskelijoiden ohjaamisessa jatkuvan oppimisen moninaisilla poluilla. Opintoneuvojien asiantuntemus on ollut myös korona-aikana helposti kaikkien saatavilla etäyhteyksin. Neuvontapalveluiden kautta moni opiskelija on löytänyt oman väylänsä kohti korkeakoulututkintoa.”

Opintoneuvonnasta tukea opiskelun eri vaiheisiin

Vaasan yliopiston avoimen yliopiston alueellinen opintoneuvoja Tiia Ahonen kiittää avoimen korkeakouluopetuksen saamasta tunnustuksesta: "On hienoa, että avoimissa korkeakouluissa tehtävä neuvontatyö tehdään näkyväksi. Opiskelijat voivat olla meihin opintoneuvojiin yhteydessä kaikissa opiskelunsa vaiheissa, vaikkei välttämättä vielä tutkintoon asti tähtäisikään. Esimerkiksi meillä Vaasan yliopiston avoimessa yliopistossa opiskelijat voivat suorittaa opintoja ympäri Suomea joko omasta verkko-opintotarjonnastamme tai alueellisten yhteistyökumppaneiden toteutuksina. Opintoneuvontaan kannattaakin olla yhteyksissä matalalla kynnyksellä, vaikka vasta suunnittelisi opintoja avoimessa korkeakoulussa", Ahonen rohkaisee.

Lisätietoja kaikista tilaisuudessa palkituista löydät Centria -ammattikorkeakoulun uutisesta.

Vaasan yliopiston avoin yliopisto on tiiviisti mukana Kokkolan yliopistokeskus Chydeniuksen yhteistyöryhmässä. Lue lisää

Vaasan yliopiston avoimen yliopiston opintoneuvonta