Kohti kansainvälistä uraa? Global Studies -verkkokurssi nyt avoinna kaikille

Image
Miten globalisaatio vaikuttaa liiketoimintaamme, yhteiskuntaamme ja kulttuuriimme? Opi aiheesta lisää Global Studies -verkkokurssilla, joka on avoinna kaikille 31.5.2023 asti.

Tähtäätkö kansainväliselle uralle, harkitsetko opintoja globaalin liiketalouden parissa tai kaipaatko työhösi kansainvälisempää näkökulmaa? EnglanninkieliselläIntroduction to Global Studies -kurssilla opit ymmärtämään globalisaation tuomia mahdollisuuksia ja haasteita.

Vaasan yliopisto ja kuusi muuta eurooppalaista yliopistoa EUNICE European University for Customised Education -verkostosta ovat yhdessä luoneet monitieteisen MOOC-kurssin (massive online open course). Vaasan yliopiston osuus keskittyy erityisesti kansainväliseen liiketoimintaan.

Organisaatiot tarvitsevat kansainvälisesti ajattelevia johtajia ja asiantuntijoita

Image
Rodrigo Mello.

– Globalisaatio on vaikuttanut tapaan, jolla bisnestä tehdään. Opettamalla liiketaloutta globalisaation kontekstissa kehitämme kansainvälisesti ajattelevia johtajia, jotka auttavat organisaatioita tekemään parempia päätöksiä kansainvälisyyteen liittyvissä asioissa, sanoo luennoitsija Rodrigo Mello Vaasan yliopistosta.

Vaasan yliopiston professorit käsittelevät kurssilla johtamista, henkilöstöjohtamista, markkinointia, yrittäjyyttä ja kestävää liiketoimintaa kansainvälisestä näkökulmasta. Kansainvälisen liiketoiminnan ymmärtäminen auttaa opiskelijoita luovimaan erilaisten kulttuurien ja markkinoiden aallokoissa.

Liiketoiminnan lisäksi monitieteisellä MOOC-kurssilla tarkastellaan muun muassa yhteiskuntaa, kulttuuria, mediaa ja terveyttä globaalissa kontekstissa. Yksi kurssin erikoisuus on sen monipuolinen luennoitsijakaarti: he tulevat seitsemästä eri maasta, eri taustoista ja osaamisaloilta.

– Opettajien monipuolinen osaaminen ja monikulttuurisuus rikastuttaa oppimiskokemusta, kertoo professori Adolfo Cosme Fernández kurssia koordinoivasta Cantabrian yliopistosta.

Kansainvälisyyden teemoihin johdatteleva kurssi sopii kaikille aiheesta kiinnostuneille – ainoana osaamisvaatimuksena on riittävä englannin kielen taito, sillä kurssimateriaali on englanniksi. Voit seurata kurssia helposti riippumatta siitä millainen koulutustausta tai pohjatiedot sinulla on. Samalla voit kokeilla, kiinnostavatko kansainvälisen liiketoiminnan yliopisto-opinnot sinua enemmänkin. Jos olet kiinnostunut tutkinto-opinnoista, voit hakea kansainvälisen liiketoiminnan kandidaattiohjelmaan tai kansainvälisesti akkreditoituun englanninkieliseen maisteriohjelmaan Master's Degree Programme in International Business, joka keskittyy kestävään kansainväliseen liiketoimintaan.

Opiskele omaan tahtiin – kartuta opintopisteitä

Kurssille voi osallistua helposti verkossa. Voit aloittaa opintosi vaikka heti EUNICE MOOC -sisäänkirjautumissivulta. Jos osallistut EUNICE-kurssille ensimmäistä kertaa, luo ensin ilmainen tili ja vastaa lyhyeen aloituskyselyyn. Tähän menee vain muutama minuutti, minkä jälkeen pääset aloittamaan opiskelun. Yliopiston opiskelijat ja henkilökunnan jäsenet pääsevät kirjautumaan kurssille yliopiston tunnuksilla.

Kurssi koostuu kahdeksasta luennosta, monipuolisista video- ja tekstimateriaaleista sekä osaamistesteistä. Voit opiskella omaan tahtiisi 31. toukokuuta asti. Jos haluat suorittaa kolmen opintopisteen kurssin kokonaan, opiskeluun kannattaa varata kokonaisuudessaan noin 80 tuntia.

Kun olet päässyt kurssin läpi, Vaasan yliopisto myöntää sinulle kolme ECTS-opintopistettä. Vaasan yliopiston opiskelijat saavat suorituksen osaksi tutkintoaan. Kaikille kurssin suorittaneille lähetetään automaattisesti myös EUNICE-yliopistojen yhteinen todistus kurssin suorittamisesta.

Tietolaatikko

Eurooppalainen korkeakouluverkosto EUNICE

EUNICE, the European University for Customised Education-verkosto kehittää koulutusta ja ratkoo yhdessä sosiaalisia ja taloudellisia haasteita niin kansainvälisesti kuin paikallisesti. Vuonna 2020 EUNICE valittiin yhdeksi Euroopan komission rahoittamista eurooppalaisista korkeakouluverkostoista. Vaasan yliopiston lisäksi verkostoon kuuluvat: Poznań University of Technology (Puola), Brandenburg University of Technology (Saksa), University of Cantabria (Espanja), University of Mons (Belgia), University of Catania (Italia), Université Polytechnique Hauts-de-France (Ranska), Polytechnic Institute of Viseu (Portugali), University of Peloponnese (Kreikka) and University of Karlstad (Ruotsi).

Eniten reaktioita tällä viikolla