Kansallinen tohtoriopintotarjotin laajenee – mukana jo 11 yliopistoa

Image
Vaasan yliopisto, Hanken Svenska handelshögskolan ja Turun yliopisto liittyvät yliopistojen yhteiseen tohtoriopintojen tarjontaan.

Suomalaiset yliopistot tiivistävät yhteistyötään tohtorikoulutuksessa. Kansallinen tohtoriopintotarjotin (DoC) aloitti toimintansa helmikuussa 2023, ja nyt opetusyhteistyöhön liittyvät mukaan Hanken Svenska handelshögskolan, Turun yliopisto ja Vaasan yliopisto. Yhteistyössä ovat entuudestaan mukana Aalto-yliopisto, Itä-Suomen yliopisto, Jyväskylän yliopisto, Lapin yliopisto, LUT-yliopisto, Oulun yliopisto, Tampereen yliopisto ja Åbo Akademi.

Tohtoriopintotarjottimeen osallistuvien yliopistojen laajennus monipuolistaa ja lisää opintotarjontaa, joka on avoinna kaikille väitöskirjatutkijoille, joilla on jatko-opiskeluoikeus verkostoon kuuluvassa yliopistossa. Nyt myös yhä useamman yliopiston väitöskirjatutkijat voivat osallistua yhteisiin opintoihin.

Yhteiseen kurssitarjontaan lukeutuu niin tieteenalakohtaisia opintojaksoja kuin väitöstutkimuksen tekemiseen liittyviä sisältöjä. Opintoja on tarjolla suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Useimpiin opintojaksoihin voi osallistua etänä tai verkon kautta. Tutustu kansalliseen tohtoriopintotarjottimeen ja opetusyhteistyön sisältöihin verkko-osoitteessa doctoralcourses.fi.

Yhteistyöverkostoa ja yliopistojen välistä opetusyhteistyösopimusta koordinoidaan Itä-Suomen yliopistosta.

– Olemme iloisia verkoston laajentumisesta ja kasvavasta opintotarjonnasta väitöskirjatutkijoille. Tämä on mainio esimerkki hyvin toimivasta tohtorikoulutuksen valtakunnallisesta yhteistyöstä, sanoo koulutuspäällikkö Kaisa Laitinen Itä-Suomen yliopistosta.