Danfossilta 45 000 euron lahjoitus Vaasan yliopistolle

Image
Danfoss lahjoittaa Vaasan yliopistolle 45 000 euroa, josta tekniikan alalle kohdennetaan 30 000 euroa ja kauppatieteisiin 15 000 euroa.

– Osaavan työvoiman kouluttaminen ja saaminen Vaasan seudulle on erittäin tärkeää ja se tulee varmistaa vahvalla yritysyhteistyöllä paikallisten oppilaitosten kanssa. Danfossille on tärkeää, että koulutus on laadukasta, opetuksen pitää pysyä mukana tekniikan kehityksessä ja innovaatioissa. Tekniikka muuttuu todella nopeasti, joten opetushenkilökunta tarvitsee riittävät resurssit kehittyä ja kehittää opetusta, materiaalia ja opetusvälineistöä, toteaa Danfossin Vaasan-toimipisteen johtaja Tuula Hautamäki.

Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto kiittää Danfossia lahjoituksesta sekä pitkäjänteisestä yhteistyöstä.

– On hienoa, että Danfoss haluaa olla mukana edistämässä ja vahvistamassa innovointia sekä korkealaatuista tutkimusta ja opetusta.

Vaasan yliopiston varainhankintakampanjan tavoitteena on kerätä 5−7 miljoonaa euroa yksityistä rahoitusta valtion vastinrahaohjelmaan. Jokainen lahjoitettu euro enintään 11 miljoonaan euroon saakka voi tuottaa valtion vastinrahaa jopa 2,5 euroa. Tärkeänä varainhankintakampanjan tavoitteena on myös rakentaa pitkäaikaisia strategisia kumppanuuksia.

Lisätietoja:
Rehtori Jari Kuusisto, Vaasan yliopisto, jari.kuusisto@uwasa.fi, puh. 029 449 8291

Tietolaatikko

Varainhankintakampanjamme on käynnissä kesäkuun loppuun, vielä ehdit lahjoittaa tutkimukseen ja koulutukseen: