Nikos Hatziargyriou
Päivitetty 27.9.2022 | 12:09

Yleisöluento Nikos Hatziargyriou: The Future Resilient Energy Systems - Role of Microgrids and Energy Communities

Aika
Ke 28.9.2022 | 13:00 - 14:00
Paikka

Wolff-auditorio, Vaasan yliopiston päärakennus & etäyhteys
Wolffintie 34
65200 Vaasa
Suomi

Vaasan yliopiston vieraileva professori Nikos Hatziargyriou pitää yleisöluennon Vaasan yliopiston Wolff-auditoriossa keskiviikkona 28. syyskuuta klo 13-14. Kyseessä on hybridiluento, jota voi seurata myös etäyhteydellä. Hatziargyrioun luennon aiheena on tulevaisuuden resilientit energiajärjestelmät: "The Future Resilient Energy Systems - Role of Microgrids and Energy Communities".

- Sähköjärjestelmän resilienssillä tarkoitetaan sähköverkkojen kykyä ennakoida, kestää, sopeutua ja toipua vaikutuksiltaan erittäin vaikuttavista mutta epätodennäköisistä tapahtumista. Mikroverkot voivat tehokkaasti parantaa sekä siirto- että jakelujärjestelmien häiriönsietokykyä, sanoo vieraileva professori Hatziargyriou.

Luento pidetään englanniksi, se on tarkoitettu kaikille aiheesta kiinnostuneille ja sille on vapaa pääsy.

Vieraileva professori Nikos Hatziargyriou on Ateenan kansallisen teknillisen yliopiston (NTUA) emeritusprofessori. Hän on toiminut myös yliopiston energian ja kestävän kehityksen VEBIC-tutkimusalustan neuvoa-antavan ohjausryhmän jäsenenä.