Päivitetty 28.3.2022 | 13:03

Puuvillakuja 3
65200 Vaasa
Suomi

paikan päällä järjestettävä, fyysinen hackathon-tapahtuma kutsuu eri alojen opiskelijoita yhteisen haasteen äärelle Vaasan Technobothnialle.

Hackathonissa annettu haaste liittyy hyvin tärkeään ja ajankohtaiseen asiaan: Miten teknologian avulla voidaan parantaa opiskelijoiden mielenterveyttä ja lisätä hyvinvointia? Tulevaisuuden käyttöliittymäympäristössä VME:llä käytössä on mm. VR/AR-teknologiaa, katseenseurantalaitteisto, mahdollisuus peliohjelmointiin, robotteja… joten ideoinnissa vain taivas on rajana – jos sekään.

Kaikki alueen opiskelijat ovat tervetulleita mukaan ideoimaan ratkaisuja, jotka jatkossa auttavat parantamaan opiskelijaelämää kampuksilla ja niiden ulkopuolella.

Tiimit voivat keskittyä esimerkiksi ideoimaan ratkaisuja sosiaalisen elämän lisäämiseen teknologian keinoin, ideoimaan etäopetusta uudelle tasolle, ratkaisuja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin, terveelliseen ruokavalioon tai vaikka ideoida tilaan pakohuonepulmia tulevaisuuden opetusmenetelmiä varten.

Vaikka tapahtuma on kilpailu, ja siinä jaetaan palkintoja, suurin palkinto on kuitenkin yhdessä tekeminen, ideoiminen sekä tutustuminen uusiin ihmisiin ja teknologiaan. Iloa, valoa ja hauskuutta elämään tarvitsee nyt jokainen, ja siinä Hack the Happinessissa on myös suurelta osin kyse!

Ilmoittautuminen on avattu, ja tapahtuman fyysisyyden vuoksi paikkoja on rajoitettu määrä.

Lue lisää: https://sites.uwasa.fi/vmeenvironment/fi-hack-the-happiness