Päivitetty 23.8.2023 | 18:08

Yliopistonranta 10
65200 Vaasa
Suomi

Rahoitusjärjestelmien sekä pankkien ja rahoituslaitosten tutkimukseen keskittynyt 2023 Wolpertinger Annual Conference järjestetään 30.8.-2.9. Vaasan yliopistossa. Kysessä on Wolpertinger Clubin (The European Association of Teachers of Banking and Finance) vuosittainen konferenssi, joka järjestetään joka vuosi eri maassa. Tänä vuonna konferenssia isännöi Vaasan yliopiston laskentatoimen ja rahoituksen akateeminen yksikkö.

Vuoden 2023 konferenssin alaa on laajennettu pankeista, rahoituslaitoksista ja rahoitusjärjestelmistä myös johtamiseen, laskentatoimeen ja yleisemmin rahoitukseen,  koska halutaan painottaa poikkitieteellisen tutkimuksen mahdollisuuksia maailman isojen haasteiden ratkaisemisessa.

Konferenssi alkaa 30.8. iltatilaisuudella ja jatkuu 31.8. sekä 1.9. varsinaisella konferenssiosuudella. Lauantaina 2.9. konferenssi järjestää vapaa-ajan tapahtuman osallistujille.

Tämän vuoden konferenssin pääjärjestäjät ovat Vaasan yliopiston rahoituksen professori Timothy King sekä Surreyn yliopiston rahoituksen professori Jonathan Williams.

Tutustu konferenssiin ja sen ohjelmaan

Konferenssin pääpuhuja

Image

Anastasiya Shamshur: ESG, governance and ownership in the banking sector and beyond

Anastasiya Shamshur on rahoituksen ja laskentatoimen professori King's Business Schoolissa (King's College London, UK). Hänen tutkii yrityksen päätöksentekoprosesseja. Erityisesti häntä kiinnostavat pääomarakenteeseen liittyvät päätökset, omistusrakenne, yritysostot ja pankkitoiminta. Hän on julkaissut johtavissa tutkimusjulkaisuissa kuten Journal of International Business Studies, Strategic Management Journal, Journal of Financial and Quantitative Analysis, Journal of Corporate Finance, Journal of Banking and Finance ja the Journal of Financial Services Research.