YTHS:n syksyn mielen hyvinvoinnin ryhmät

Mielen hyvinvointia tukevista ryhmistä voi olla sinulle apua, jos sinulla on mieli maassa, arki ahdistaa, jaksamisesi on koetuksella, koet olosi yksinäiseksi tai kaipaat tukea itsetunnollesi. Ryhmissä pääset vahvistamaan psyykkisiä voimavarojasi ja löydät keinoja käsitellä arjen hankalia tilanteita.
YTHS:n Vaasan palvelupiste järjestää syksyn 2020 aikana StressLess-ryhmän ja Depressiokoulun.

StressLess

SressLess-ryhmät on tarkoitettu sinulle, jonka elämää  rajoittaa esimerkiksi stressi, ahdistus, mielialan lasku, päämäärättömyyden tunne, aikaansaamisen vaikeudet tai itsetunto-ongelmat.

Ensisijaisesti StressLess-ryhmät on tarkoitettu opiskelijoille, jotka eivät ole mielenterveyspalveluiden piirissä. Taitovalmennus ei sovellu sinulle, jos olet akuutissa vaikeassa elämäntilanteessa tai jos henkilökohtaisten asioiden jakaminen ryhmässä tuntuu ylivoimaiselta.

Ryhmä kokoontu tiistaisin 6.10.-24.11.2020 klo 14.00.

Depressiokoulu

Kurssilla opit masennuksen ehkäisy- ja hoitotaitoja. Kurssi perustuu kognitiivis- behovioraaliseen työotteeseen. Tarkempaa tietoa sisällöstä saat kurssin ohjaajilta. Ryhmään otetaan 6-8 opiskelijaa.

Ryhmä kokoontuu viikoilla 40-49.

Lisätietoja ryhmistä löydät YTHS:n verkkosivuilta kohdasta Palvelut > Ryhmätoiminta ja verkkokurssit > Mielen hyvinvointi > Vaasan ryhmät.