Yliopistossa pyritään palaamaan syksyllä lähiopetukseen

Vaasan yliopiston marmoriportti
Vaasan yliopistossa pyrimme palaamaan lähiopetukseen syksyllä terveysturvallisuus edellä ja viranomaisrajoituksia noudattaen.

Kampuksella toteutetaan syksyllä pienryhmäopetusta. Opetusjärjestelyt suunnitellaan mahdollisimman turvallisiksi.

Suurten opiskelijamäärien luennot järjestetään edelleen etäopetuksena. Opetuksen toteutuksessa huomioimme erityisesti syksyllä 2021 aloittavat uudet opiskelijat ja syksyllä 2020 opintonsa aloittaneet opiskelijat, mutta lähtökohtaisesti kaikkien opiskelijoiden pienryhmämuotoinen opetus järjestetään kampuksella.

Tavoitteenamme on avata kampusta hallitusti. Lukusalit, tiedekirjasto Tritonia ja ravintolat avataan syksyllä turvallisuus huomioiden.

Syksyn opetus- ja kampustoiminnan laajuutta ohjaavat yleinen epidemiatilanne ja voimassa olevat turvallisuus- ja tilarajoitukset. Valmiusryhmä linjaa yliopiston toimenpiteet perustuen viranomaisten tilannearvioihin. Tilanteesta tiedotetaan säännöllisesti aina, kun asiat edistyvät tai rajoitukset ja ohjeistukset muuttuvat.

Lisätietoja: Opiskelijoiden koronavirusohjeistus