Yliopistonlehtori Kirsi Lehdolle dosentin arvo

Tampereen yliopisto on myöntänyt Vaasan yliopiston yliopistonlehtori Kirsi Lehdolle hallintotieteen, erityisesti julkisjohtamisen dosentin arvon 17.1.2014 lähtien.

Lehto (ent. Lähdesmäki) on toiminut vuodesta 2010 lähtien julkisjohtamisen yliopistonlehtorina Vaasan yliopiston filosofisessa tiedekunnassa. Hän väitteli hallintotieteiden tohtoriksi vuonna 2003 Vaasan yliopistossa. Väitöksen aiheena oli New Public Management johtamisopit Suomen julkisen hallinnon uudistuksissa. Lehto on ollut Vaasan yliopiston palveluksessa vuodesta 1996 lähtien.

Yliopistolain mukaan yliopisto voi hakemuksesta myöntää dosentin arvon henkilölle, jolla on perusteelliset tiedot alaltaan, julkaisuilla tai muulla tavoin osoitettu kyky itsenäiseen tutkimustyöhön sekä hyvä opetustaito.