Yliopistonlehtori Ilkka Luoto valittu arvostettuun maaseutupolitiikan strategiaryhmään

Yliopistonlehtori Ilkka Luoto aluetieteen yksiköstä on valittu arvostettuun maaseutupolitiikan strategiaryhmään.

Maaseutupolitiikan yhteistyöryhmän (YTR) 24.9. nimittämässä strategiaryhmässä on professoritason osaamista maaseutualasta ja tulevaisuuden tutkimuksesta. Strategiaprosessiin kohdistuu suuria odotuksia murrosajassamme. Valmisteluun on haluttu vahvana muun muassa maaseudun nuorten ääni. Strategiaryhmä tulee linjaamaan niukkuuden ajan aluekehittämistä, maaseutupolitiikan rakennetta ja toimintamalleja.

Maaseutupolitiikan yhteistyöryhmä YTR on valtioneuvoston asettama yhteistyöelin, jonka työhön osallistuu yli 500 ihmistä useista ministeriöistä ja muista organisaatioista. YTR:n tehtävänä on sovittaa yhteen maaseudun kehittämistoimia ja edistää maaseutuun kohdistettavien voimavarojen tehokasta käyttöä.

Strategiaryhmän kokoonpano ja tarkemmat tiedot ryhmän toiminnasta löytyy maaseutupolitiikan sivuilta.