Yliopiston tutkimusta tutuksi Rewell Centerissä

Vaasan yliopistossa tehtävään tutkimukseen sai tutustua lauantaina 29. lokakuuta, jolloin järjestettiin Rewell Centerin kauppakeskuksessa Tutkimus tutuksi -tapahtuma.

Toista kertaa järjestetty tapahtuma keräsi kiinnostuneita kuuntelemaan tutkijoiden puheenvuoroja ajankohtaisista teemoista. Ohjelmassa olivat seuraavat puheenvuorot:

• Lasten ja nuorten kasvatuksen filosofisia ongelmia, filosofian lehtori Tommi Lehtonen
  • Vaasanseudun Omakunta, professori Hannu Katajamäki
  • Kontrollointia ja kaaosta painonhallinnassa, tutkija, projektipäällikkö Maijastiina Jokitalo
  • Suomalaisten yritysten ulkomaiset investoinnit, professori Jorma Larimo
  • Miksi asiakas maksaa brändistä enemmän? Tutkijatohtori Kirsti Lindberg-Repo
  • Asiantuntijuuden moninaisuus työelämän viestinnässä, professori Esa Lehtinen
  • Kansalaisraadeilla aitoon vaikuttamiseen, tutkijatohtori Harri Raisio
  • Puhumalla paras: kielenoppimista FinTandemissa – Att tala är guld: språkinlärning i FinTandem, yliopisto-opettaja Katri Karjalainen
  • Kansainvälinen oppiminen aluekehityksen voimavarana, professori Seija Virkkala

Esittelypöydillä tutkimustaan ja toimintaansa tekivät tunnetuksi markkinoinnin, aluetieteen, tuotantotalouden, sosiaali- ja terveyshallintotieteen yksiköt, filosofian oppiaine, Avoin yliopisto ja Levón-instituutti sekä tiedekirjasto Tritonia.