Yliopiston peruspääomaan jälleen lahjoituksia

Vaasan yliopisto on saanut jälleen lähes 40 000 euron lahjoitukset peruspääomaansa. Lahjoittajina ovat Ilmajoen kunta, Jurvan Jousi Oy Kurikasta, SOP-Metal Oy Vaasasta, Evli Pankki Helsingistä ja Mäkelä Alu Oy Alajärveltä sekä Pihkahovisäätiö Kauhavalta.
Lahjoituskirjoja allekirjoittamassa olivat johtaja Jouko Havunen, Ilmajoen kunnanjohtaja Seppo Pirttikoski, rehtori Matti Jakobsson ja Jurvan Jousi Oy:n toimitusjohtaja Jaakko Ojala.

– Haluamme lahjoituksella viestiä tyytyväisyyttä Vaasan yliopiston koulutukseen ja tutkimukseen. Näemme, että yliopistolla on merkittävä rooli Pohjanmaalla sekä osaavan työvoiman kouluttajana että tutkimustoiminnan ja -hankkeiden kautta, kertoo Ilmajoen kunnanjohtaja Seppo Pirttikoski.

Kaikkiaan kevään 2011 lahjoitukset nousevat yksityishenkilölahjoitukset mukaan lukien jo lähes 80 000 euroon. Kesäkuun loppuun mennessä tulleille lahjoituksille saadaan valtiolta vielä 2,5-kertainen lisä.